Ford har offentliggjort bild på nya Puma, men för att behålla spänningen är de inte jättetydliga. Mer av utseendet får vi säkert lagom till september, då bilen börjar säljas. Första leveranserna beräknas ske i januari 2020.
Puma ger löften om ett ”genialiskt flexibelt lastutrymme” på 456 liter, tillräckligt för att svälja två golfbagar. Bland motoralternativen finns en 48-volts mildhybrid inplanerad. Ford säger att förbrukningen uppskattas till 0,54 liter per mil, men det sägs inte om detta syftar på mildhybriden.
Namnet Puma är lånat från förr: Det var en liten coupé som tillverkades av Ford runt millennieskiftet.
Diskutera: Tror du att Ford Puma kommer att bli en framgång?
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Äntligen!!!! Jiippiiee! Precis vad som behövs. En bil som sväljer ett par golfbagar.
Allvarligt talat. Har Ford fått hjärnsläpp helt?
Puma. Den måste väl vara bättre än den lilla skräpsuven som dom har nu.
Kan vara ett fräscht alternativ till de ganska färglösa modellerna från VAG och fjärran Östern.
Just nu är det väl bara fransmännen som gör lite roligare fordon.
Men det är ju lite tidigt att bedöma en bil på en suddig bil.
Ett problem med Ford är ju att de just nu, likt Opel, har lite väl dåligt med återförsäljare.
Ger lite Juke-vibbar men jag hoppas att det inte stämmer...:)
Finns den i leopard-lack och för mycket läppstift i fronten?
@Saabium, givetvis det är ju en Puma!
Det brukar sägas att fint folk kommer sent, men Ford har feltolkat det. De kommer till festen när den är på sluttampen. De andra har redan partajat loss.
Utseendemässigt anar man en krympt och bulligare form av nya Focus eller en mini-version av nya Kuga. Ett avsteg från Fords tidigare design. Fönsterlinjen bak försämrar sidosikten bak.
Kunde ha formgivits av Mazda. Jag får mer Mazda-vibbar än Juke. Det återstår att se om den kommer att vara lika usel i undanmanöverprov som Mazda CX-3. Men målgruppen verkar inte bekymra sig om sånt tyvärr.
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.