Portofino GT med fällbart plåttak ersätter California T.
Ferraris senaste instegsbil är döpt efter en pittoresk by vid den italienska kusten. Portofino drivs av en åttacylindrig GT-motor på 600 hästkrafter. Noll till hundra går på 3,5 sekunder och maxhastigheten ligger på 320 kilometer i timmen.
Ferrari berättar att Portofino är lättare än California tack vare ny produktionsteknik, men det finns inga uppgifter om hur mycket lättare. Den blir den första av företagets GT-bilar att utrustas med elektronisk styrservo (EPS) och har tilldelats elektronisk differentialbroms bak.
Förutom de som åker i framsätet får det också plats två passagerare i baksätet ”passande för korta turer” skriver Ferrari i pressmeddelandet. Kör man med taket nere reducerar en deflektor vinddraget med 30 procent och tar också bort brus. Det finns inga uppgifter om när bilen kommer att börja säljas och vad den kommer att kosta. Mer information offentliggörs i samband med bilmässan i Frankfurt i mitten av nästa månad.
Diskutera: Vad tycker du om Ferrari Portofino?
Ferrari berättar att Portofino är lättare än California tack vare ny produktionsteknik, men det finns inga uppgifter om hur mycket lättare. Den blir den första av företagets GT-bilar att utrustas med elektronisk styrservo (EPS) och har tilldelats elektronisk differentialbroms bak.
Förutom de som åker i framsätet får det också plats två passagerare i baksätet ”passande för korta turer” skriver Ferrari i pressmeddelandet. Kör man med taket nere reducerar en deflektor vinddraget med 30 procent och tar också bort brus. Det finns inga uppgifter om när bilen kommer att börja säljas och vad den kommer att kosta. Mer information offentliggörs i samband med bilmässan i Frankfurt i mitten av nästa månad.
Diskutera: Vad tycker du om Ferrari Portofino?
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
En snygg Ferrari! Det var inte igår...
Nicely
Riktigt snygg
Sällan man ser en snygg plåtcabb. Ofta blir de klumpigt höga baktill.
Den här var snygg.
När kan jag beställa?
Mycket snygg. Men omodernt med fossilmotor.
Ferrari Corvette
Ja och Corvette har vi sett förr...
Lyckat utseende designmässigt, och snygg, ny favorit från Ferrari, orsaken att jag tycker det är att det finns en lätt känsla av Opelstil och GM över det hela.
Instrumentpanelen är också viss amerikansk GM känsla och det är inte så lyckat för amerikanska instrumentpaneler är oftast fortfarande inte speciellt snygga.
Trodde först det var nya Miata när jag såg den från sidan...
Låter som den perfekta pensionärsbilen om man är på rymmen från ålderdomshemet.
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.