Eldrivna skogsmullen sätts i produktion.
I våras visade Porsche ett koncept på en terränganpassad, fyrhjulsdriven bil med kraftigare hjulhus, högre markfrigång och större bagageutrymme än dess derivat, elbilen Taycan, som kommer 2019.
Konceptet Cross Turismo hade två elmotorer – en bak och en fram – som var kapabla att leverera 600 hästkrafter. Bilen använde sig också av 800 volts högspänningssystem som gör att batteriet kan laddas upp till 80 procent på en kvart. Total räckvidd var 50 mil – enligt gamla och något överoptimistiska körcykeln NEDC. Porsche har inte avslöjat några prestandasiffror om produktionsversionen av Cross Turismo, inte heller när den kan tänkas börja byggas, men Taycan börjar som sagt byggas under nästa år.
Det är oklart om Mission E Cross Turismo kommer att behålla sitt namn eller om den kommer byta, precis som Taycan bytte från Mission E.
Diskutera: Vad tycker du om Porsche Mission E Cross Turismo?
Konceptet Cross Turismo hade två elmotorer – en bak och en fram – som var kapabla att leverera 600 hästkrafter. Bilen använde sig också av 800 volts högspänningssystem som gör att batteriet kan laddas upp till 80 procent på en kvart. Total räckvidd var 50 mil – enligt gamla och något överoptimistiska körcykeln NEDC. Porsche har inte avslöjat några prestandasiffror om produktionsversionen av Cross Turismo, inte heller när den kan tänkas börja byggas, men Taycan börjar som sagt byggas under nästa år.
Det är oklart om Mission E Cross Turismo kommer att behålla sitt namn eller om den kommer byta, precis som Taycan bytte från Mission E.
Diskutera: Vad tycker du om Porsche Mission E Cross Turismo?
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.