Porsche har bäst image av alla tyska företag. Det har 2 500 chefer, vd:ar och ordföranden röstat fram i en omfattande undersökning. Det var femte gången i rad som Porsche AG kom på första plats.
Därmed har Porsche nu i åtta år förblivit den odiskutabla vinnaren av
"Imageprofile", en respekterad undersökning framtagen av den tyska tidskriften
"Manager-Magazin."
Även i år har den tyska bilindustrin försvarat sina placeringar på vinnarpallen.
Jämfört med den senaste undersökningen har Porsche lyckats utöka sin ledning. I
den totala rankingen, där 152 företag från tio branscher ingår, kom Porsche på
första plats med 893 poäng, före BMW med 853 poäng och Audi på tredje plats med
850 poäng. De övriga på tio-i-topp är Adidas, Google, Miele, Coca-Cola, Deutsche
Lufthansa, Hugo Boss och Nokia.
"Imageprofile", en respekterad undersökning framtagen av den tyska tidskriften
"Manager-Magazin."
Även i år har den tyska bilindustrin försvarat sina placeringar på vinnarpallen.
Jämfört med den senaste undersökningen har Porsche lyckats utöka sin ledning. I
den totala rankingen, där 152 företag från tio branscher ingår, kom Porsche på
första plats med 893 poäng, före BMW med 853 poäng och Audi på tredje plats med
850 poäng. De övriga på tio-i-topp är Adidas, Google, Miele, Coca-Cola, Deutsche
Lufthansa, Hugo Boss och Nokia.
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.