I mitten av 1960-talet lanserades ursprungliga Porsche 911 Targa, en slags blandning av kupé och cabriolet, med avtagbart tak och en bred takbåge bakom framsätena.
På senare tid har Porsche använt namnet Targa för att beskriva andra sorters glastak, men nu är den klassiska originalkonstruktionen med välvd bakruta tillbaka, och den här gången kan takpartiet öppnas och stängas med ett knapptryck.
Nya Porsche 911 Targa premiärvisas på den stundande bilmässan i Detroit och när bilen börjar säljas senare i år erbjuds den med en sexcylindrig 3,4-litersmotor på 350 hästkrafter eller en kraftigare 3,6-litersvariant som levererar 400 hästar.
Diskutera: Vad tycker du om nya Porsche 911 Targa?
Plus: Vägegenskaper, utrymmeseffektiv, finns som kombi.
Minus: Buller, förarstol, vissa kvalitetsbrister.
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Som så många andra patetiska gubbar (en sylig kommentar från min fru om medelålders män i Porschar..) har jag länge suktat efter en 911 - och här kom den felande länken äntligen på plats. De äldre bilarna är i mitt tycka ännu vackrare men kräver omvårdnad på en nivå jag inte är villig att ge dem.
Så det är hög till att besöka min lokale Porsche-pusher!
Sanslöst snygg :P
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.