Uppdatering ökar fördelningen av vridmoment i bakhjulen på AWD-modeller.
Polestar, Volvos varumärke för elektrisk prestanda, har kalibrerat mjukvaran till nya Volvobilar. Uppdateringen ökar mängden vridmoment som skickas till bakhjulen på de fyrhjulsdrivna varianterna.
– Vi finjusterar alltid körupplevelsen på våra bilar och denna uppgradering gör fyrhjulsdriften både mjukare och mer dynamisk, säger Henrik Green, senior vice president för forskning och utveckling på Volvo Cars.
Resultatet blir bättre styrning med förstärkt leverans, mer kontroll och precision vid kurvtagning och förbättrad dragkraft när man kör iväg.
Optimeringen är tänkt för fyrhjulsdrivna XC40, samt Volvos 90- och 60-serier med modellår 2019 och framåt. Det gäller bara bensin- och dieseldrivna bilar, laddhybriderna T8 och T6 Twin Engine behöver enligt Volvo inte uppdateringen då de har ett elektriskt bakaxelsystem.
Diskutera: Vad tycker du om Polestartrimmade Volvobilar?
– Vi finjusterar alltid körupplevelsen på våra bilar och denna uppgradering gör fyrhjulsdriften både mjukare och mer dynamisk, säger Henrik Green, senior vice president för forskning och utveckling på Volvo Cars.
Resultatet blir bättre styrning med förstärkt leverans, mer kontroll och precision vid kurvtagning och förbättrad dragkraft när man kör iväg.
Optimeringen är tänkt för fyrhjulsdrivna XC40, samt Volvos 90- och 60-serier med modellår 2019 och framåt. Det gäller bara bensin- och dieseldrivna bilar, laddhybriderna T8 och T6 Twin Engine behöver enligt Volvo inte uppdateringen då de har ett elektriskt bakaxelsystem.
Diskutera: Vad tycker du om Polestartrimmade Volvobilar?
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Välbehövligt!
MVH AL
Snart känns dom som en BMW.............
Varför måste tillverkare ha trimmaravdelningar, jag gillar det inte!
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.