Nästa artikel
Polestar bekräftar satsning på el
Nyheter

Polestar bekräftar satsning på el

Publicerad 21 juni 2017 (uppdaterad 21 juni 2017)
Volvos prestandaavdelning ska bygga eldrivna bilar under eget märke.

 

Ämnen i artikeln

Kommentarer

+ Visa äldre kommentarer (5)
#6 • Uppdaterat: 2017-06-21 22:07
Axa

Saabium
Vem 17 bryr sig om Formel E när F1 finns?

#7 • Uppdaterat: 2017-06-25 20:19
Hans Berglund

Varför ska man ha så hög prestanda i bilar för vanlig trafik med dom hastighetsbegränsningar vi har finns det väl ingen vettig anledning att ha flera hundra hk i en standardbil

#8 • Uppdaterat: 2017-06-28 14:54
juhani.torro@ringen.se

Får en enkel bondgrabb komma med en kommentar. Alla utsläpp man talar om kring fossildrivna bilar kontra eldrivna fordon så är det konstigt att inte tala om hur mycket utsläpp redan skett innan en t.ex. Tesla med 90 Kwh batteri börjar sin resa från fabriken.
Samt att man borde göra dessa jämförelser med en t.ex. snål bensinbil med katalysator. Hur står relationen mellan utsläppen vid
50.000 km eller vid 80.000 km när garantin går ut och kanske ett batteribyte erfordras. Sedan en annan sak som bondgrabben som inte är Ingengör eller så men varför denna raseri med prestanda i El-bilarna, kan man inte montera en motor på 200 hk i en ände på bilen och en på 75 hk t.ex.i andra änden så att när man dragit iväg från start och ligger ute på vägen och lunkar så kan man använda 75 hk motorn för i en fossilbil så åker jag på nästan tån upplyft från pedalen i landsvägsfart. Och så har vi elektronik till max som kunde sköta detta med framdrivning eller kanske behövs en automatlåda mellan el-motor och drivhjul som kunde fixa detta. Skulle vara roligt att någon förklarade detta för mig. Jag åker gärna med små utsläpp till Moder Jord om jag visste att man gjort allt rätt från början.

Missa inget från Vi Bilägare

Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.