Det ska synas att det är en Peugeot! Så tycks märkets designavdelning ha resonerat när nya Peugeot 208 ritades.
Frontpartiet, med sitt jättelika lejon-emblem, är minst sagt kaxigt och andas en hel del självförtroende.
Den nya lilla Peugeoten, som ersätter 207-modellen, är planerad att göra världsdebut på bilsalongen i Paris hösten 2012. Yttermåtten blir i stort sett identiska med 207:ans och en rad olika motoralternativ finns att välja på. Säkerligen finns ett eller flera miljöalternativ på paletten, men exakt hur de drivlinorna ser ut är ännu så länge okänt.
Däremot tror vi oss veta att de konventionella motorerna fördelar sig på fyra bensinare i effektspannet 75-185 hk och lika många dieslar med effekter från 70 till 140 hk.
Den nya lilla Peugeoten, som ersätter 207-modellen, är planerad att göra världsdebut på bilsalongen i Paris hösten 2012. Yttermåtten blir i stort sett identiska med 207:ans och en rad olika motoralternativ finns att välja på. Säkerligen finns ett eller flera miljöalternativ på paletten, men exakt hur de drivlinorna ser ut är ännu så länge okänt.
Däremot tror vi oss veta att de konventionella motorerna fördelar sig på fyra bensinare i effektspannet 75-185 hk och lika många dieslar med effekter från 70 till 140 hk.
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Ärligt talat, tycker jag den ser ut mer som en gris på vägen än en bil. Hoppas inte Peugeot bygger så här.
Ja ful är den. En naturlig fortsättning på det groteska nylle de flesta Peugeot har idag!
Håller med. Den ser ut som en gris.
Som är glad förstås.
Grisar är ju söta djur...
Denna/liknande bild har jag för mig har publicerats tidigare i pappers-Vi Bilägare... Ful, ja, men som alltid kommer slutprodukten att vara betydligt mindre extrem.
Undrar hur vacklar man ut den till en transformers är det någon som vet?
Ungarna kommer blir stormförtjusta
Det här är ju en skiss, sök upp på google hur 207ans skiss såg ut. Hoppas det blir snålare THP motorer i denna, men ändå samma egenskaper som THP har nu. Gillar nuvarande 207, iaf med 1,6an med jämt vrid och låg förbrukning!
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.