Fords variant på CC-temat blir mer extremt formgiven än Passaten. Bland designgreppen märks en ny delad grill, bulliga framskärmar som nästan ligger utanpå karossen och en taklinje som direkt för tankarna till en sportcoupé. Snyggt förstås, men man kan undra hur det är ställt med takhöjden i baksätet…
Den nya Mondeo-coupén blir, precis som Passat CC, fyrsitsig och kommer att finnas med tre alternativa drivkällor: en extremt ren så kallad AdBlue-diesel, en el-/dieselhybrid och en 2,7-liters V6-diesel. Några bensinversioner planeras för närvarande inte.
Intressant är också att Ford vill förse bilen med luftfjädring, men för att det ska bli verklighet måste man hitta en lösning som inte är alltför dyr.
Andra tekniska tillvalsfinesser på den nya Mondeon är aktiv styrning, radarstyrd adaptiv farthållare/kollisionsvarnare, nyckellöst låssystem och automatisk parkeringshjälp.
Den nya Mondeo-coupén blir, precis som Passat CC, fyrsitsig och kommer att finnas med tre alternativa drivkällor: en extremt ren så kallad AdBlue-diesel, en el-/dieselhybrid och en 2,7-liters V6-diesel. Några bensinversioner planeras för närvarande inte.
Intressant är också att Ford vill förse bilen med luftfjädring, men för att det ska bli verklighet måste man hitta en lösning som inte är alltför dyr.
Andra tekniska tillvalsfinesser på den nya Mondeon är aktiv styrning, radarstyrd adaptiv farthållare/kollisionsvarnare, nyckellöst låssystem och automatisk parkeringshjälp.
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.