När Opel senare isommar presenterar sin nya mellanklassare Insignia passar man även på att introducera en omarbetad logotyp, den välkända Opel-blixten.
Insignia sägs vara ett steg mot en helt ny designfilosofi hos Opel. Hel nya linjer och helt nytt tänkande finns i bakgrunden när bilen presenteras på Londons stora bilsalong i juni.
Men man nöjer sig inte med att bara rita en ny bil. Blixten, Opel-blitz, som sitter i nosen på oplarna från förr och nu, har fått sig en omgång på ritbordet för att "bättre motsvara Opels designspråk och filosofin bakom våra bilar" som mannen med blixten på bilden, GM Europas chefsdesigner Mark Adams, säger.
Men man nöjer sig inte med att bara rita en ny bil. Blixten, Opel-blitz, som sitter i nosen på oplarna från förr och nu, har fått sig en omgång på ritbordet för att "bättre motsvara Opels designspråk och filosofin bakom våra bilar" som mannen med blixten på bilden, GM Europas chefsdesigner Mark Adams, säger.
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.