För att slippa tunga elmotorer fälls tygtoppen upp och ner manuellt.
En ny version av Porsches strikt förarorienterade mittmotorbil Boxster Spyder har precis visats i New York.
Under bilsalongen i New York har Porsche visat upp en ny Porsche Boxster Spyder. I den andra generationen av special-modellen hittas en 3,8 liters sexcylindrig boxermotor med 375 häskrafter bakom Porsches Sport Plus-stolar. Görs inga tillval är det bara motorsången och vindbruset som kommer höras i sittbrunnen då radio, likväl som och AC, ratats för att hålla vikten nere.
Det går dock att få båda som tillval, men ungefär där slutar listan på möjliga tillval. 0–60 mph (0–97 km/tim) går på 4,3 sekunder och toppfarten är 290 km/tim. För att få stopp på bilen har bromsarna hämtats fån 911 Carrera S. Spyder har även fått 20 millimeter lägre markfrigång, hårdare stötdämpare och mindre ratt jämfört med standard-Boxster.
Priset när bilen lanseras i USA i oktober är cirka 750 000 kronor, europeiskt lanseringsdatum och pris är ännu okänt.
Diskutera: Vad tycker du om nya Porsche Boxster Spyder?
Det går dock att få båda som tillval, men ungefär där slutar listan på möjliga tillval. 0–60 mph (0–97 km/tim) går på 4,3 sekunder och toppfarten är 290 km/tim. För att få stopp på bilen har bromsarna hämtats fån 911 Carrera S. Spyder har även fått 20 millimeter lägre markfrigång, hårdare stötdämpare och mindre ratt jämfört med standard-Boxster.
Priset när bilen lanseras i USA i oktober är cirka 750 000 kronor, europeiskt lanseringsdatum och pris är ännu okänt.
Diskutera: Vad tycker du om nya Porsche Boxster Spyder?
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Ingår hjul?
Kommentererna nedan låter som om denna är den enda cabben som finns att köpa. Är man inte intresserad av en atletisk körupplevelse enligt spyder traditionen går det fortfarande att köpa en vanlig boxster, bekvämare och bra billigare.
Den är ju Lite snyggare än vår 940 iallafall. :-)
April april. Vad kul att så många verkar ha trott på artikeln.
Tycker det verkar konstigt.
Är väl ingen som köper en cab för att köra på bana med så lite vikt som möjligt.
Är målet att köra fort så lär man ju inte ha cab:en nere... det är ju bara störigt.
För att lyssna på motorsången med cab:en nere på vanlig väg spelar det knappast någon roll om det är 20kg extra på bilen.
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.