Tredje generationens Mini Cooper blev officiell för två veckor sedan och har sedan dess enbart kunnat ses på bilsalonger. Det gäller dock inte för ett urval svenska Mini-kunder som i helgen fick besök av en lastbil med den helt nya Cooper-modellen. Plötsligt ringde det på dörren hos några av märkets trognaste anhängare som fick klämma och känna på den nya bilen. De fick också ett hemligt erbjudande. Allting kunde följas på Facebook.
- Det är vår viktigaste modell och vi fick hem en förseriebil i några dagar och ville göra något speciellt. Vi ville överraska våra trognaste kunder så vi kom på det här. De trodde inte det var sant. Vi gjorde det som en kärleksattack och det är nog ganska troligt att någon av dem köper en bil, säger Jens Reichert, marknadschef på Mini i Sverige.
Varför fick inga journalister se bilen?
- Vi hade väldigt ont om tid och fick prioritera på ett spontant sätt. Det gick inte att provköra den heller eftersom det var en förseriebil så vi ville göra något speciellt. Den internationella pressprovkörningen sker i slutet på januari med produktionsbilar.
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Tacka vet jag den tvåmotoriga Originalhundkoje-Coopern som byggdes i mitten på 60-talet! Det var äventyr det!
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.