Fords sjusitsiga familjefraktare kommer i ny tappning.
Ford Galaxy byggs på nya CD-plattformen, det innebär att sjusitsiga familjefraktaren nu fått moderna komfortdetaljer och säkerhetssystem.
Som vi tidigare rapporterat kommer Fords största sjusitsiga minibuss Galaxy i ny tappning i år. Grundstommen är samma CD-plattform som utgör grunden för nya Mondeo.
Detta innebär bland annat att nya Galaxy fått en integrallänksbakaxel med nivåreglering som ska öka komforten och erbjuda stabilare köregenskaper. Främre styrleder i aluminium med integrerade hjullager ska också göra sitt för att förbättra köregenskaperna.
För att minska ljudnivån i kupén har nya Galaxy fått extra ljuddämpande material i bilens bakre region och tystare luftkonditionerning.
Andra nyheter är bland annat autobromssystem som upptäcker och bromsar för både fordon och fotgängare, adaptiva LED-strålkastare och ett varningssystem som ser till att uppmärksamma föraren på föremål bakom bilen vi backning.
En farthållare som ställer in sig efter vägskyltarna som passeras ser även till att hastighetsbegränsningarna efterföljs automatiskt, för dem som har behov av detta.
De motorer som erbjuds till bilen är 2,0 TDCi-dieslarna med 120, 150 eller 210 hästkrafter. För dem som föredrar bensindrift finns motorerna 1,5 EcoBoost med 150 hästrafter eller 2,0 EcoBoost med 240 hästkrafter att tillgå.
Diskutera: Vad tycker du om nya Ford Galaxy?
Detta innebär bland annat att nya Galaxy fått en integrallänksbakaxel med nivåreglering som ska öka komforten och erbjuda stabilare köregenskaper. Främre styrleder i aluminium med integrerade hjullager ska också göra sitt för att förbättra köregenskaperna.
För att minska ljudnivån i kupén har nya Galaxy fått extra ljuddämpande material i bilens bakre region och tystare luftkonditionerning.
Andra nyheter är bland annat autobromssystem som upptäcker och bromsar för både fordon och fotgängare, adaptiva LED-strålkastare och ett varningssystem som ser till att uppmärksamma föraren på föremål bakom bilen vi backning.
En farthållare som ställer in sig efter vägskyltarna som passeras ser även till att hastighetsbegränsningarna efterföljs automatiskt, för dem som har behov av detta.
De motorer som erbjuds till bilen är 2,0 TDCi-dieslarna med 120, 150 eller 210 hästkrafter. För dem som föredrar bensindrift finns motorerna 1,5 EcoBoost med 150 hästrafter eller 2,0 EcoBoost med 240 hästkrafter att tillgå.
Diskutera: Vad tycker du om nya Ford Galaxy?
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Jag har lite svårt att förstå varför man envisas med att ha vanliga dörrar. Konkurrenterna VW Sharan/Seat Alhambra har skjutdörrar vilket jag tycker är ett betydligt bättre alternativ på denna typ av större minibuss.
Här har vi en kandidat till årets fulaste bil!
4 paperbags av fem.
Ingen revolution här inte.
Alltid trevligt att det i dessa SUV-dominerade tider fortfarande kommer ut nya familjebussar. Men denna ser tyvärr ut mer som en lättare ansiktslyftning av den tidigare modellen. Börjar månne Ford bli som Volkswagen? Ford som de senaste åren ända sedan 80-talets Sierra har gått från klarhet till klarhet när det gäller att våga mer designmässigt. Det vore ytterst sorgligt om denna innovationssträvan och extroverta design har nått sin ände. Volkswagen finns redan, det behövs inte ännu ett konservativt märke med ålderdomliga penseldrag. Sitter de och sover på Fords designkontor, har inspirationen tagit slut eller vad är det som har hänt?
Jo, jag kan hålla med dig Raphael.
Focus III är en mkt trevlig kärra men anonym och rent ful bakifrån, C-Max ser också tristare ut än föregångaren. Och denna ser helt riktigt ut som bara en ansiktslyft modell, (nu kan väl formgivarna inte trolla med den här typen av bilar ändå, de är ju naturligt "boxiga"), men ändå...Fiestan är väl ok men inte mer och enda som är någorlunda fin är nya Mondeon.
Ford är jättetrevliga vägbilar numer men designen har stagnerat och blivit alltför utsmetad och anonym.
Inte särskilt lyckad utseendemässigt.
Känns som att Renault lyckats bättre på alla punkter.
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.