Sex verkstadsföretag i Sverige samarbetar nu för att skapa en gemensam hemsida för bokning av verkstadsbesök.
OKQ8, Autoexperten, AD-bildelar, Bosch CarService, Hedins bil och Mekonomen Group skapar nu tjänsten "Lasingoo" för att behålla kontrollen över verkstadsbokningarna. Det är som svar på den danska motsvarande tjänsten "Autobutler" som den nya tjänsten nu skapas.
– OKQ8 har alltid kunnat erbjuda verkstadstjänster av högsta kvalitet till våra kunder. Med Lasingoo tar vi nu steget ut på den digitala arenan och får en plattform för att nå ut till ännu fler med vår kompetens. Vi hoppas att våra kunder kommer att uppskatta de ökade valmöjligheter som Lasingoo erbjuder, säger Linus Ekström, Kategorichef Verkstad på OKQ8
Förutom bokning ska användare kunna använda Lasingoo till att betygsätta och jämföra verkstäder. Det ska också gå att föra "elektronisk bildagbok" som kan delas med andra användare för att jämföra kostnader. Tjänsten planeras att lanseras under november.
– Kundnyttan får en rejäl hävstång med så många verkstäder i en och samma portal, fasta priser och möjligheten till betygssättning ger kunden full transperens, och allt till en rimlig kostnad, säger Ted Öqvist, VD på Autoexperten.
Diskutera: Tycker du att det behövs ett gemensamt bokningssystem för de stora verkstadskedjorna?
– OKQ8 har alltid kunnat erbjuda verkstadstjänster av högsta kvalitet till våra kunder. Med Lasingoo tar vi nu steget ut på den digitala arenan och får en plattform för att nå ut till ännu fler med vår kompetens. Vi hoppas att våra kunder kommer att uppskatta de ökade valmöjligheter som Lasingoo erbjuder, säger Linus Ekström, Kategorichef Verkstad på OKQ8
Förutom bokning ska användare kunna använda Lasingoo till att betygsätta och jämföra verkstäder. Det ska också gå att föra "elektronisk bildagbok" som kan delas med andra användare för att jämföra kostnader. Tjänsten planeras att lanseras under november.
– Kundnyttan får en rejäl hävstång med så många verkstäder i en och samma portal, fasta priser och möjligheten till betygssättning ger kunden full transperens, och allt till en rimlig kostnad, säger Ted Öqvist, VD på Autoexperten.
Diskutera: Tycker du att det behövs ett gemensamt bokningssystem för de stora verkstadskedjorna?
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.