En stor majoritet av Bilprovningens besökare är positiva till den service de får. 93 procent av privatkunderna är nöjda med allt, från bokning och bemötande till personalens förmåga att förklara och ge goda råd under besiktningen.
Motsvarande siffra för företagskunderna är inte lika hög, utan ligger i snitt på 81 procent. Men det är en kraftig ökning jämfört med tidigare mätningar, då bara 75 procent var nöjda. Privatkunderna låg redan vid förra mätningen på 93 procent.
Sett över hela landet finns största andelen positiva privatkunder i Norrbotten. Där uppger hela 96 procent av privatpersonerna (100 procent i Arjeplog!) och 87 procent av företagsbesökarna att de är nöjda.
Resultatet är hämtat från Bilprovningens senaste kundundersökning, som gjordes under perioden april-juni i år. Den visar också att NKI-värdet (Nöjd Kund Index), som mäts på en femgradig skala, ligger 4,26 för privatpersoner och 4,19 för företag.
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.