Nissan beskriver modellen som charmig och med intelligent funktionalitet. I slutet av 2009 ska Cube leva upp till de fina orden - när nykomlingen kommer till Europa.
- Genom att den kombinerar individuell design med enastående rymlighet och en charmig karaktär, kommer Cube att ha en unik ställning på marknaden, säger Simon Thomas, Senior Vice President, Sales and Marketing för Nissan i Europa och fortsätter:
- Cube är en bil som människor i alla åldrar kan förälska sig i, även om de i vanliga fall inte är speciellt intresserade av bilar.
Den 19 november presenterade Nissan den tredje generationen Cube i samband med ett evenemang vid företagets europeiska designhuvudkontor i London. Men Europa får ändå vänta på nykomlingen till slutet av 2009 - då den når de största västeuropeiska marknaderna.
Nissan förutspår en försäljningssuccé - främst tack vare den okonventionella designen.
- De kraftansträngningar och den hängivenhet våra formgivare, konstruktörer och planerare visat under framtagandet av den nya generationen Cube kan nog endast mäta sig med vad vi fick uppleva vid utvecklingen av Nissan GT-R, säger Pierre Loing, Vice President för produktplaneringen på Nissan Europe och fortsätter:
- De höll ständigt på med skisser och modeller, bollade tankar och idéer, och det var så bilden av en bulldog växte fram. Det här var inte en utvecklingsprocess av det gängse slaget.
Nissan Cube har varit framgångsrik i Japan och kommer till Nordamerika i början av nästa år. När den tredje generationen av Cube lanseras i Europa kommer motorutbudet att bestå 1,5-liters dieselmotor och en 1,6-liters bensinmotor.
- Cube är en bil som människor i alla åldrar kan förälska sig i, även om de i vanliga fall inte är speciellt intresserade av bilar.
Den 19 november presenterade Nissan den tredje generationen Cube i samband med ett evenemang vid företagets europeiska designhuvudkontor i London. Men Europa får ändå vänta på nykomlingen till slutet av 2009 - då den når de största västeuropeiska marknaderna.
Nissan förutspår en försäljningssuccé - främst tack vare den okonventionella designen.
- De kraftansträngningar och den hängivenhet våra formgivare, konstruktörer och planerare visat under framtagandet av den nya generationen Cube kan nog endast mäta sig med vad vi fick uppleva vid utvecklingen av Nissan GT-R, säger Pierre Loing, Vice President för produktplaneringen på Nissan Europe och fortsätter:
- De höll ständigt på med skisser och modeller, bollade tankar och idéer, och det var så bilden av en bulldog växte fram. Det här var inte en utvecklingsprocess av det gängse slaget.
Nissan Cube har varit framgångsrik i Japan och kommer till Nordamerika i början av nästa år. När den tredje generationen av Cube lanseras i Europa kommer motorutbudet att bestå 1,5-liters dieselmotor och en 1,6-liters bensinmotor.
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Jag har sett fler bilder på bilen. Inte är den vacker men förbannat charmig!
Om bara komforten är tillräcklig och bullernivån rimligt låg, så...
Inte vacker men charmig låter som en bra beskrivning. Synd att man får vänta så länge på den
Undrar varför Nissan gör så här mot sig själva. Deras design är ändå bra knepig tycker jag på en bil som förövrigt är hyffsat bekväm och pålitlig. Äger en Primera av 97 års modell och den är väll en av de få Nissan som ser ut som en vanlig bil enligt min mening.
Nissan ligger i framkant! Jag tror att det enkla är det smarta och denna "Bulldog med solglasögon" kan nog falla många i smaken.
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.