Ford Mondeo blir första lyxiga Vignale-modellen.
Här är detaljerna kring Fords flärdfulla Vignale-Modeo. Tystare och exklusivare kupé samt sobrare yttre ska locka premiumsuktare.
Med varumärket Vignale vill Ford höja statusen på åtminstone två av sina allra vardagligaste modeller: Mondeo och S-Max. Av de båda plattformssyskonen är Mondeo först att lyxförpackas med bland annat speciellt uppsydd läderinredning, unik Metallic-lack och Vignale-specifika 18-tumsfälgar.
Ford Mondeo Vignale finns att få med både fram- och fyrhjulsdrift, i kombi- och sedanutförande samt med hybriddrivlina. Vignale-bilarna kan även utrustas med Fords 180 eller 210 hästkrafter starka TDCi-dieselmotorer. Bensinalternativen heter 2,0 EcoBoost och finns med 203 eller 240 hästkrafter.
Bilens framstolar har massagefunktion och kupén är extra ljudisolerad för att filtrera bort så mycket vägljud som möjligt. Utöver detta har bilen fått Active Noise Cancellation-system, det innebär att tre mikrofoner tar upp störande ljud i kupén, ljudanläggningen skickar sedan ut motverkande ljudvågor för att störa ut oljudet och skapa tystnad.
Den som köper en Ford Mondeo Vignale ska erbjudas ett flertal komforttjänster, exempelvis möjligheten att få bilen hämtad och lämnad på hemadressen innan och efter service. Ford Mondeo Vignale börjar säljas i Storbritannien i maj, när lyx-Forden finns till hands i Sverige är ännu okänt.
Diskutera: Vad tycker du om Fords-lyxambitioner?
Ford Mondeo Vignale finns att få med både fram- och fyrhjulsdrift, i kombi- och sedanutförande samt med hybriddrivlina. Vignale-bilarna kan även utrustas med Fords 180 eller 210 hästkrafter starka TDCi-dieselmotorer. Bensinalternativen heter 2,0 EcoBoost och finns med 203 eller 240 hästkrafter.
Bilens framstolar har massagefunktion och kupén är extra ljudisolerad för att filtrera bort så mycket vägljud som möjligt. Utöver detta har bilen fått Active Noise Cancellation-system, det innebär att tre mikrofoner tar upp störande ljud i kupén, ljudanläggningen skickar sedan ut motverkande ljudvågor för att störa ut oljudet och skapa tystnad.
Den som köper en Ford Mondeo Vignale ska erbjudas ett flertal komforttjänster, exempelvis möjligheten att få bilen hämtad och lämnad på hemadressen innan och efter service. Ford Mondeo Vignale börjar säljas i Storbritannien i maj, när lyx-Forden finns till hands i Sverige är ännu okänt.
Diskutera: Vad tycker du om Fords-lyxambitioner?
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Fronten passar inte på en lyxbil, den är för aggressiv för det.
Tycker den ser bra ut men tror att den ändå blir svårsåld.
Kommer nog bara sälja bra när den prissänks,har man pengar suktar man väl knappast efter en Mondeo.
Denna "Ghia" har väl dessutom redan några år på nacken?
Hacken: Den passar ju på Aston Martin! =)
Ford satsar i Kina på Ford Taurus. Den lär väl inte komma till Sverige. Men den tycker jag ser riktigt Trevlig ut. Annars ser jag framemot när nya Superb börjar säljas.
Det finns alltid de som kommer att lockas av den här.
Men alldeles för mörk inredning för min smak, men det finns säkert någon annan.
Fick läsa om namnet 2 ggr.!
Den ser också ut dom en sådan!
För vem, frågas?
Vad är det för fel att kalla den Vignale?
Det är ju en designfirma med mer än 65 års verksamhet.
Som vanligt! En massa bling- bling !
Och hur var det med rostskyddet?!
Supersnygg! Ford har lyckats med utseendet som vanligt.. Tror tyvärr ej att det blir någon storsäljare om den kommer till Sverige. Pga svenskens fixering vid traditionella lyxbilsmärken.
Fyfan. Ska Ford någonsin lära sig att göra ett infotainment-system som INTE ser ut som en billig boom-box från felgiganten?
Dessutom. Precis som Subaru Levorg. Vignale. Vem vill ha bilar med helkonstiga namn och som i detta fall dessutom med lite lätt tungvrickning påminner om könsord?
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.