Mercedes S-klass som cabriolet.
Innan debuten på Frankfurts bilsalong i september visar Mercedes upp lyxbilen S-klass med tygtak och plats för fyra. Här är första riktiga bilden.
Mercedes lyxmodell S-klass kom som en kortare, lägre tvådörrars kupé för ett år sedan och nu är det alltså avslöjat att bilen även får tygtak. I dag släpptes första bilden på bilen där den ses posera brevid sin föregångare.
”Efter 44 år kan vi åter erbjuda vänner av vårt företag en öppen variant av S-klass. Nya S-klass cabriolet symboliserar vår passion för individuell och tidlöst exklusiv mobilitet”, skriver svensken Ola Källenius som i år avancerat till en plats inom Daimler-koncernens ledningsgrupp.
S-klass cabriolet rapporteras bli en av de serieproducerade bilarna i dag med största tygtaket på marknaden. Karossen ska enligt rapporter bli samma S-klass Coupé och även taklinjen blir snarlik tvådörrarsversionens.
Mercedes vindavisande ”läpp” i ovankant av vindrutan, kallad Aircap, kompletterat med varmluftutblås i nackstöden samt uppvärmda säten och armstöd ska göra S-klass till världens bekvämaste cabriolet, hoppas tillverkaren.
Mercedes Aircap
Motorerna blir inledningsvis samma 4,7 liters turboladdade V8:a med 455 hk som i kupémodellen, senare kan en 5,5 liters V8 från Mercedes-AMG med närmare 580 hk komma att erbjudas i lyxcabben.
Diskutera: Vad tycker du om Mercedes S-klass Cabriolet?
”Efter 44 år kan vi åter erbjuda vänner av vårt företag en öppen variant av S-klass. Nya S-klass cabriolet symboliserar vår passion för individuell och tidlöst exklusiv mobilitet”, skriver svensken Ola Källenius som i år avancerat till en plats inom Daimler-koncernens ledningsgrupp.
S-klass cabriolet rapporteras bli en av de serieproducerade bilarna i dag med största tygtaket på marknaden. Karossen ska enligt rapporter bli samma S-klass Coupé och även taklinjen blir snarlik tvådörrarsversionens.
Mercedes vindavisande ”läpp” i ovankant av vindrutan, kallad Aircap, kompletterat med varmluftutblås i nackstöden samt uppvärmda säten och armstöd ska göra S-klass till världens bekvämaste cabriolet, hoppas tillverkaren.
Mercedes Aircap
Motorerna blir inledningsvis samma 4,7 liters turboladdade V8:a med 455 hk som i kupémodellen, senare kan en 5,5 liters V8 från Mercedes-AMG med närmare 580 hk komma att erbjudas i lyxcabben.
Diskutera: Vad tycker du om Mercedes S-klass Cabriolet?
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Snygg vagn verkligen men jag är inte helt nöjd med baken på den.
Fronten ser vass och hungrig ut medan baken ser avmätt och lite mesig ut.
Men totalt sett är bilen linjeskön.
Jo, den ser faktiskt helt OK ut. Man har hållit plåtvecken i schack.
För få hästar!!
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.