Kombin och sedanen har redan fått sig ett lyft. Nu är det tvådörrarskarossernas tur.
Precis som på de nyligen presenterade C-klassvarianterna består ansiktslyftet av omdesignad front och bakparti. LED High Performance är numera standard på strålkastarna.
I förarmiljön finns möjlighet att välja en ny 12,3-tumsdisplay med mätartavlor. Mercedes har också lagt till förarassistanssystem som bromsar och väjar automatiskt.
Det finns tre motorer att välja på: Två bensinare och en diesel. Instegsmotorn heter C200 och består av en 1,5-liters fyrcylindrig bensinmotor med eller utan fyrhjulsdrift och 184 hästkrafter. Den har också 48-volts mildhybridteknik inbyggd som ger en extra elektriskt knuff vid behov och samlar in bromsenergi. Dieselvarianten i utbudet är en tvåliters, fyrcylindrig maskin på 194 hästkrafter. Den är certifierad enligt senaste utsläppsnormen Euro 6d-TEMP.
Toppvarianten heter AMG C43 4Matic. Det är en treliters bensinare med 6 cylindrar som utvecklar 390 hästkrafter.
Uppfräschade C-klass Coupé och Cabriolet lanseras i juli. Det finns inga prisuppgifter än.
Diskutera: Vad tycker du om Mercedes C-klass Coupé och Cabriolet?
I förarmiljön finns möjlighet att välja en ny 12,3-tumsdisplay med mätartavlor. Mercedes har också lagt till förarassistanssystem som bromsar och väjar automatiskt.
Det finns tre motorer att välja på: Två bensinare och en diesel. Instegsmotorn heter C200 och består av en 1,5-liters fyrcylindrig bensinmotor med eller utan fyrhjulsdrift och 184 hästkrafter. Den har också 48-volts mildhybridteknik inbyggd som ger en extra elektriskt knuff vid behov och samlar in bromsenergi. Dieselvarianten i utbudet är en tvåliters, fyrcylindrig maskin på 194 hästkrafter. Den är certifierad enligt senaste utsläppsnormen Euro 6d-TEMP.
Toppvarianten heter AMG C43 4Matic. Det är en treliters bensinare med 6 cylindrar som utvecklar 390 hästkrafter.
Uppfräschade C-klass Coupé och Cabriolet lanseras i juli. Det finns inga prisuppgifter än.
Diskutera: Vad tycker du om Mercedes C-klass Coupé och Cabriolet?
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Grymt fula, noll habegär.
Sedanen har växt lite i mina ögon, men de där var föör geléformade.
De är inte lika lockande som en Mercedeskupé brukar vara. Det gäller både C- och E-klass. Jag kommer ihåg gamla CE. Den var och är fortfarande snygg.
Grymt snygga. Ingen
LSD japansk design här inte.
Tittade på en C-klass Coupé häromveckan, när jag hade min inne på service. Riktigt snygg tycker jag, gör sig väldigt bra i vitt
// Krister
Hur lång är garantitiden? har för mig att MB bara har 2 år=uselt. De har väldigt lång rostskyddsgaranti förvisso.
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.