Nissan gör cabriolet av elbilen. Men tyvärr bara i ett enda exemplar.
Nissan har sålt 100.000 Leaf i Japan har sedan den introducerades 2010. Biltillverkaren firar milstolpen med att bygga en specialversion av bilen utan tak, kallad Open Car.
Men den som tycker att el-cabrioleten var en bra idé blir besviken – det finns nämligen inga planer på att sätta den i produktion.
Diskutera: Tycker du att Nissan borde serietillverka Leaf som cabriolet?
Men den som tycker att el-cabrioleten var en bra idé blir besviken – det finns nämligen inga planer på att sätta den i produktion.
Diskutera: Tycker du att Nissan borde serietillverka Leaf som cabriolet?
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Bakåtsikten verkar vara högst begränsad....
Bakåtsikt. Vad är det.
Design till vansinne är väl ordet.
Folk skiter väl i bakåtsikt och sånt.
Och baksäte utan sidosikt??
Skuff. Vad skall man med det till.
Huvudsaken det är en stor blinkande flashig digital skärm.
En eldriven cabriolet vore välkommet, men kanske inte med utseendet på bilden. :)
Den var ju ful. Men annars är det ju den optimala cabben. Minns första gången jag så en C70 diesel, fick en smärre chock, men den har konstigt nog sålt i flera exemplar, tänk vilken pina att åka omkring med vind i kalufsen, partiklar i lungorna, och lyssna på världens mest osexiga motorgång istället för ljuv fågelsång.
Nej!
För ca 10 år sen, men blev inget av kända skäl.
https://www.youtube.com/watch?v=JfZznVLsW8s
Mycket märklig placering av baksätet och dess form, ser taget ur en berg-o-dalbanevagn. håller med om elbil som cab låter som en god idé
År 2009 provkörde jag Tesla Roadster. ända sedan dess anser jag att den perfekta cabben ska vara eldriven.
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.