Med aggressiv design, goda köregenskaper och hybridkraft ska Lexus utmana i crossover-klassen.
Lexus UX är den första bilen att byggas på den nya plattformen GA-C, vilket Lexus säger ger bilen den lägsta tyngdpunkten i klassen och en körupplevelse snarlik en halvkombi. Tillverkaren betonar att man velat ta fram en mer dynamisk, lyxig crossover.
Den aggressiva designen ska hjälpa till att förmedla detta, men återspeglas även i motoralternativen. UX 200 har en fyrcylindrig motor om 2 liter med CVT-låda, medan UX 200h kompletterar med ett hybridsystem till samma motor.
Den aggressiva designen ska hjälpa till att förmedla detta, men återspeglas även i motoralternativen. UX 200 har en fyrcylindrig motor om 2 liter med CVT-låda, medan UX 200h kompletterar med ett hybridsystem till samma motor.
UX får också F-SPORT-behandlingen, vilket bland annat innebär sportigare fjädring, säten, pedaler och ratt. På utsidan hittar vi ett urval exklusiva detaljer och 18-tumsfälgar.
Diskutera: Har Lexus UX vad som krävs för att utmana konkurrenterna?
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.