Land Rover bekräftar i dag att man överväger att bygga en mindre Range Rover baserad på konceptbilen LRX . Den nya modellen ska bli den bränsleeffektivaste Range Rovern någonsin.
Konceptbilen LRX kan beskrivas som en "CrossCoupé" som är mindre än Freelander 2. Enligt Land Rover är konceptbilen avsedd för köpare som vill ha 4-hjulsdrift och en formgivning som trots kompakta dimensioner ger en viss storbilskänsla.
Denna konceptbil ska alltså ligga till grund för den nya mini-Rovern.
Om den nya mini-Rovern blir massproducerad kan man, enligt Land Rover, räkna med en fyrhjulsdriven modell med ett koldioxidutsläpp på 120g/km och en förbrukning på 0,47 liter/mil blandad körning.
Denna konceptbil ska alltså ligga till grund för den nya mini-Rovern.
Om den nya mini-Rovern blir massproducerad kan man, enligt Land Rover, räkna med en fyrhjulsdriven modell med ett koldioxidutsläpp på 120g/km och en förbrukning på 0,47 liter/mil blandad körning.
Relaterade dokument
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Ser ut att bli en både trevlig och bra bil. Undrar vad kostnadsläget blir. Skulle mycket väl kunna bli nästa bilval. Jag tycker att min Landcruiser är i största laget och Toyota Rav faller inte riktigt i smaken. Subaru Forrester verkar vara en trevlig bil vilket även denna Rover ser ut att vara.
Mvh / L-E Eckerström
Mvh
Vänner här i Kina har köpt en Jeep Compass. Den verkar inte finnas överhuvudtaget i Europa. Den är i storleksklass med Volvo XC60, en mellan SUV, eller mindre. Riktigt trevlig bil. Varför tas den inte in i Sverige kan man undra?
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.