Koenigsegg Agera R ska komma in en sportigare variant.
Svenska biltillverkaren Koenigsegg kommer visa en ny "megabil" på bilsalongen i Géneve i mars.
Koenigsegg har meddelat att de ska visa "megabilen" Regera på bilsalongen i Géneve i mars. "Mega" i sammanhanget är en megawatt i effekt. Det innebär alltså 1 360 hästkrafter. Koenigsegg har redan modellen One:1 som fyller det kriteriet, så vad som kommer i Regera bör alltså bli minst det samma. Samtidigt ska också en ny variant av Koenigsegg Agera visas.
Om tidigare modellen Agera R med sina blygsamma 1 115 hästkrafter inte räcker till ska det nu alltså finnas ett lite sportigare alternativ. Agera R behöver hela 2,9 sekunder från noll till hundra och närmare 17 sekunder från noll till 300 kilometer timmen, så uppenbarligen finns ett behov av en vassare maskin. Det behovet ska nu fyllas med en Agera RS. Koenigsegg har inte släppt några detaljer om bilen, förutom namnet, ännu.
Skatteverkets förmånsbilsberäkning säger oss att en Agera R från 2012 utan extrautrustning ger ett förmånsvärde på drygt 192 000 kronor i månaden, så någon storkonkurrent på tjänstebilsmarknaden blir det nog inte tal om.
Diskutera: Vad tror du om Koenigsegg Regera?
Om tidigare modellen Agera R med sina blygsamma 1 115 hästkrafter inte räcker till ska det nu alltså finnas ett lite sportigare alternativ. Agera R behöver hela 2,9 sekunder från noll till hundra och närmare 17 sekunder från noll till 300 kilometer timmen, så uppenbarligen finns ett behov av en vassare maskin. Det behovet ska nu fyllas med en Agera RS. Koenigsegg har inte släppt några detaljer om bilen, förutom namnet, ännu.
Skatteverkets förmånsbilsberäkning säger oss att en Agera R från 2012 utan extrautrustning ger ett förmånsvärde på drygt 192 000 kronor i månaden, så någon storkonkurrent på tjänstebilsmarknaden blir det nog inte tal om.
Diskutera: Vad tror du om Koenigsegg Regera?
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Gäsp..... Bryr sig någon förutom uttråkade oljeschejker med för mycket pengar ett dyft om detta?
@Suzuki S-Cross
På det här gubbdagiset bryr man sig bara om Oplar med för höga priser, fällbara baksäten, lastutrymmen och vilka bilar som är billigast att äga. Men om du försöker vidga dina vyer bara lite kommer du att upptäcka att koenigsegg drar till sig stor uppmärksamhet utan för din lilla rastplats.
Jag undrar just om det går att sätta dragkrok och takräcke på den??
För barnvagnen får väl inte plats i cupén?? Nån´ som vet?
jag provade provade det som lösenord flera gånger i går utan resultat.
9-5 II Man får faktiskt tycka till om bilar här utan att man skall få sura kommentarer.
Denna bilen kanske drar till sig blickar men det är få som har råd att köpa den.
Hakenbusch
Det har du rätt i. Mitt inlägg var surt i överkant. Jag kan också medels att intresset för Koenigsegg sträcker sig betydligt längre än till bara blickar. Tekniken i deras bilar är sofistikerad, nyskapande och väldigt spännande.
Fin teknik javisst, men med ett pris på strax över 9 miljoner för en Agera R så är det nog ingen volymsäljare.
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.