Brittiska Alvis har inte byggt bilar sedan tillverkningen lades ner 1967. Nu ska Alvis återintroduceras med hjälp av originalritningarna.
Hondas utmanare till Toyotas vätgasbil Mirai heter Clarity. Designteamet har lyckats krympa bränslecellstacken och drivlinan så pass mycket att de får plats under motorhuven, vilket ska ge mer utrymme i baksätet.
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Elvis var bättre på att sjunga ;.)
Det var ju en gång en bil med gott rykte och de hade ju några trevliga modeller, men går det att få lönsamhet nu?
Kanske, Morgan går ju bra.
Jag ger ett GRÖNT KRYSS till denna talang o vill se den färdiga slutprodukten i en final på Silverstone tillsammans med Morgan +8 och ev en Lotus.
Pengar kommer att föras in i projektet från diverse håll...var så säker.
Hur länge sagan varar återstår att se...men så länge hjärtat är med och finansiärerna gillar det de ser så kommer skutan att segla.
Lönsamhet?
Vem frågade efter lönsamhet?
Spyker, Königsegg och Saab har väl aldrig varit lönsamma .. ändå finns de.
Så länge det finns tokstollar med för mycket pengar .. lika länge finns det produkter som säljs med förlust.
För oss är det bara att tacka ... för vi gillar ju mångfald inom bilindustrin.
Re: JES
För din information gick Koeningsegg med 3 miljoner i vinst under föregående år. Det har vänt uppåt nu alltså- det kostar alltid pengar att starta ett företag. Samma sak kommer att hända Spyker, tro mig.
något för Gösta, kanske? borde väl vara tillräckligt fri från "onödiga" tekniska finesser...
Njäää Haubits77A, min granne Koenigsegg får nog tillgodogöra sej betydligt flera goda år innan det kan bli tal om "lönsam".
Re: JES
3 miljoner plus är 3 miljoner plus=lönsam. Frågor på det?
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.