Kia Soul T-GDI börjar säljas i Sverige i November.
Fräsig motor ger fräsigt utförande på den högbyggda kombin från Korea.
Förutom några mindre visuella modifikationer av bland annat strålkastarna är det under huven som nyheten med uppdaterade Kia Soul finns.
Den får nämligen turbomotorn 1,6 T-GDI som ger 204 hästkrafter och är kopplad till en sjuväxlad dubbelkopplingslåda. Detta tar bilen från stillastående till en hastighet av 100 kilometer i timmen på 7,8 sekunder. Toppfart är 200 kilometer i timmen och förbrukningen ska ligga på 0,69 liter/milen.
Vissa detaljer, såsom större luftintag, och dubbla avgasrör blir tillägnat motorversionen 1,6 T-GDI. Säljstart i Sverige blir i november. Priserna är inte klara än.
Diskutera: Vad tycker du om Kia Soul?
Den får nämligen turbomotorn 1,6 T-GDI som ger 204 hästkrafter och är kopplad till en sjuväxlad dubbelkopplingslåda. Detta tar bilen från stillastående till en hastighet av 100 kilometer i timmen på 7,8 sekunder. Toppfart är 200 kilometer i timmen och förbrukningen ska ligga på 0,69 liter/milen.
Vissa detaljer, såsom större luftintag, och dubbla avgasrör blir tillägnat motorversionen 1,6 T-GDI. Säljstart i Sverige blir i november. Priserna är inte klara än.
Diskutera: Vad tycker du om Kia Soul?
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Den nya Kia Soul med turbofyra, skulle även utrustats med fyrhjulsdrift.
Måste vara en märklig känsla att köra en Soul i 200km/t.
Man undrar ju hur mycket den här motorn kommer släppa ut vid verkliga förhållanden ?
10* euro 6?
http://www.vibilagare.se/nyheter/volkswagen-inte-varsta-miljoboven
Stark motor i liten bil har alltid varit en kul kombination. Jag tror inte den blir så törstig och smutsig vid normal körning. En stark motor behöver jobba mindre än en liten motor för att driva en bil. En undermotoriserad bil kan nog vara värre på den punkten, vid verkliga förhållanden jämfört med EUs-körcykel.
Hm, min 1,4l 150 hk är speccad till 8,2 sek på 0-100. Inte så stor skillnad men då drar mindre.
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.