Småbilen tuffar till sig med högre markfrigång och vassare motor i X-Line.
Kia har tagit fram en ny generation av Picanto och passar på att ge den lilla A-segmentsbilen lite mer skinn på nästan. Picanto X-Line har fått vissa suviga influenser med 1,5 centimeter högre markfrigång, terränganpassade hasplåtar undertill och plastdetaljer runt hjulhusen.
Bilen drivs av en trecylindrig, enliters turboladdad T-GDI-motor på 100 hästkrafter, vilket gör den till den kraftfullaste Picanton hittills. Bensinåtgången ska vara 0,45 liter milen.
Säljstart för bilen sker i slutet av detta år. Det finns inga prisuppgifter än.
Diskutera: Vad tycker du om Kia Picanto X-Line?
Bilen drivs av en trecylindrig, enliters turboladdad T-GDI-motor på 100 hästkrafter, vilket gör den till den kraftfullaste Picanton hittills. Bensinåtgången ska vara 0,45 liter milen.
Säljstart för bilen sker i slutet av detta år. Det finns inga prisuppgifter än.
Diskutera: Vad tycker du om Kia Picanto X-Line?
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Liten, ful och ointressant.
Den ser onekligen ut att ha fått en dos med steroider. Den ser bättre ut än tidigare, men har väl samma usla rostskydd.
Ett inte helt ointressant alternativ i småttingklassen.
Roy - finns nog dyrare bilar som är väsentligt sämre när det gäller rostskydd - http://www.vibilagare.se/test/rost/rosttest-kia-picanto-2012
Okej, Pi, de har alltså ryckt upp sig. Generationen innan var ingen höjdare när det gällde rost.
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.