Gör liten crossover skräddarsydd för generation Y.
Kia har släppt en första skiss på bilen, som visas i sin helhet i sommar. Utseendemässigt tar den efter konceptet SP Signature, som visades i Seoul tidigare i år.
Den nya bilen börjar säljas i Korea under 2019, senare följer andra marknader då detta kommer att vara en global modell.
Vad som gör att den kommer att tilltala sin tilltänkta målgrupp är enligt Kia den sofistikerade designen kombinerat med typiska robusta suvattribut.
Millenniegenerationen, eller generation Y, brukar på engelska benämnas millenials. Det är människor födda från tidigt 1980-tal fram till mitten av 1990-talet och som utmärker sig med att de haft tillgång till mobiltelefoni, persondatorer och internet från ung ålder.
Diskutera: Vad tycker du om Kias planer på en liten crossover?
Vad som gör att den kommer att tilltala sin tilltänkta målgrupp är enligt Kia den sofistikerade designen kombinerat med typiska robusta suvattribut.
Millenniegenerationen, eller generation Y, brukar på engelska benämnas millenials. Det är människor födda från tidigt 1980-tal fram till mitten av 1990-talet och som utmärker sig med att de haft tillgång till mobiltelefoni, persondatorer och internet från ung ålder.
Diskutera: Vad tycker du om Kias planer på en liten crossover?
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.