Isuzu tillbaka som bilmärke på den svenska marknaden med nya pickupen D-Max. Med branschens största motorvolym, bra prestanda, bränsleeffektivitet och lastkapacitet samt inkopplingsbar fyrhjulsdrift ska D-Max locka svenska köpare.
Isuzu D-Max byggs vid Isuzus fabrik i Thailand. Just Thailand är något av pickupernas hemort på jorden där pickupfordon är den dominerande biltypen. Flera andra tillverkare bygger också sina pickuper i Thailand.
D-Max, som nu kommer till Sverige, premiärvisades i helt ny version på Paris-salongen i höstas. Hit kommer den som Crew Cab med 4 dörrar och 5 sittplatser samt som Extended Cab med 2 dörrar och 4 sittplatser varav de bakre är av enklare slag. Två kraftfulla common rail turbodieslar finns som alternativ. 2,5 l ger 136 hk och 3,0 l 163 hk. Den sistnämnda kan kombineras med 4-stegad automatlåda.
Alla bilar som kommer till Sverige har inkopplingsbar 4-hjulsdrift. Den kopplas in med en knapptryckning på instrumentpanelen. Det finns även en riktig fördelningslåda med lågväxel och bakaxeln är försedd med diffbroms.
D-Max är stabilt uppbyggd med en rejäl ramkonstruktion. Hjulupphängningarna består av dubbla triangellänkar med torsionsfjädring fram och kraftiga bladfjädrar med en stel bakaxel bak. Kaross och chassi består av dubbelsidigt galvaniserad stålplåt. Alla bilar som kommer till Sverige kommer att förses med Dinitrol rostskyddsbehandling.
Isuzu D-Max börjar säljas i Sverige under september. Pris från 214.000 kronor exklusive moms.
D-Max, som nu kommer till Sverige, premiärvisades i helt ny version på Paris-salongen i höstas. Hit kommer den som Crew Cab med 4 dörrar och 5 sittplatser samt som Extended Cab med 2 dörrar och 4 sittplatser varav de bakre är av enklare slag. Två kraftfulla common rail turbodieslar finns som alternativ. 2,5 l ger 136 hk och 3,0 l 163 hk. Den sistnämnda kan kombineras med 4-stegad automatlåda.
Alla bilar som kommer till Sverige har inkopplingsbar 4-hjulsdrift. Den kopplas in med en knapptryckning på instrumentpanelen. Det finns även en riktig fördelningslåda med lågväxel och bakaxeln är försedd med diffbroms.
D-Max är stabilt uppbyggd med en rejäl ramkonstruktion. Hjulupphängningarna består av dubbla triangellänkar med torsionsfjädring fram och kraftiga bladfjädrar med en stel bakaxel bak. Kaross och chassi består av dubbelsidigt galvaniserad stålplåt. Alla bilar som kommer till Sverige kommer att förses med Dinitrol rostskyddsbehandling.
Isuzu D-Max börjar säljas i Sverige under september. Pris från 214.000 kronor exklusive moms.
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.