Utsidan på Honda Urban EV hade retrovibbar, men insidan domineras av modern teknik.
Snart är det dags för prototypen av Hondas kommande elbil att göra entré på bilsalongen i Genève. Vi stiftade bekantskap med skapelsen första gången 2017 och då hette den Urban EV, men det är oklart om produktionsversionen kommer att behålla arbetsnamnet.
Honda avslöjar nu hur insidan på prototypen de tar med sig till Genève ser ut. På bilden ser vi hur förarmiljön domineras av digitala instrument och skärmar. Antalet fysiska reglage och knappar ser ut att vara sparsamt och något som liknar en träpanel löper över hela instrumentbrädan.
Elbilen, som blir Hondas första batteribil för Europa, öppnar sina orderböcker i år och förväntas inta vägarna i slutet av 2019.
Diskutera: Ser du fram emot premiären av Hondas elbil?
Honda avslöjar nu hur insidan på prototypen de tar med sig till Genève ser ut. På bilden ser vi hur förarmiljön domineras av digitala instrument och skärmar. Antalet fysiska reglage och knappar ser ut att vara sparsamt och något som liknar en träpanel löper över hela instrumentbrädan.
Elbilen, som blir Hondas första batteribil för Europa, öppnar sina orderböcker i år och förväntas inta vägarna i slutet av 2019.
Diskutera: Ser du fram emot premiären av Hondas elbil?
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Tusan vad snygg!!!
Urk. Påminner lite om en 80 tals Citroën.
Jag kräks nästan.
Snyggt!
Ganska snyggt, men sitter inte displayen för långt bort från ratten. Ser ut som om man behöver sträcka sig framåt för att nå displayen. Kan bara vara en synvilla
Snyggt! Känns futuristiskt retro-modernt om någon förstår... Här kan man också tala om instrument-b-r-ä-d-a. precis som på 60-talet! Klart snyggare än dagens massiva plastsjok...
Läckert, men verkar lätt opraktiskt. Kanske högra skärmen är för passageraren?
Gör som Tesla, ta bort allt utom ratten och kanske en liten display. Använd HUD i framrutan och sedan bör vi kunna snacka mer med bilen. Varför en massa prylar som stör oss??
Ballaste bilen i siktet.
Honda Urban EV verkar vara en ren stadsbil för storstäder. Enl. https://www.honda.se/cars/new/coming-soon/urban-ev/overview.html?utm_medium=email&utm_campaign=SE%20-%20Honda%20EV_teaser_150219&utm_content=SE%20-%20Honda%20EV_teaser_150219+CID_3d8b3a847754df77d399320ddaaa20b5&utm_source=Email%20marketing%20software&utm_term=LS%20MER , är bilen avsedd för 16 mils eldrift, för genomsnittsbilisten kör inte mera än så per dag. Med den begränsade räckvidden, och att bilen bara är tredörrars, gör att den lär blir ointressant för svenska marknaden.
Det ser onekligen väldigt linjerent och avskalat ut. Riktigt sobert.
Men blir man verkligen lyckligare av alla reglage som numera trycks in i ratten?
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.