Konceptbilen Hyundai Enduro ska ha hämtat inspiration från större enduro motorcyklar.
I skuggan av bilsalongen i New York har 11:e upplagan av Seoul Motor Show gått av stapeln. Där har Hyundai avtäckt konceptbilen Enduro.
Koncept-crossovern Enduro visar den typ av bil som Hyundai tror att den atletiska och moderna stadsmänniskan behöver för att ta sig an sin aktiva fritid.
Vi har hört det förr när det gäller olika tolkningar av den kompakta crossoverbilen. Med vad som måste vara några av bilvärldens just nu största skärmbreddare, hög markfrigång men en kaross med låg tyngdpunkt menar Hyundai att den här varianten faktiskt ska tåla att ta sig utanför stadsgränserna.
Designmässigt sägs inspirationen komma från större enduromotorcyklar. Små detaljer som steg i sidokjolarna för lättare lastning och lossning på takräcket och aerodynamiska blad på c-stolparna för lägre luftmotstånd är inte särskilt nyskapande men ändå kluriga.
Konceptbilen mäter 4,27 meter på längden, 1,85 meter på bredden och 1,44 på höjden och drivs av en turboladdad tvåliters bensinmotor som kopplats till en sjustegad dubbelkopplingslåda.
Diskutera: Vad tycker du om Hyundai Enduro?
Vi har hört det förr när det gäller olika tolkningar av den kompakta crossoverbilen. Med vad som måste vara några av bilvärldens just nu största skärmbreddare, hög markfrigång men en kaross med låg tyngdpunkt menar Hyundai att den här varianten faktiskt ska tåla att ta sig utanför stadsgränserna.
Designmässigt sägs inspirationen komma från större enduromotorcyklar. Små detaljer som steg i sidokjolarna för lättare lastning och lossning på takräcket och aerodynamiska blad på c-stolparna för lägre luftmotstånd är inte särskilt nyskapande men ändå kluriga.
Konceptbilen mäter 4,27 meter på längden, 1,85 meter på bredden och 1,44 på höjden och drivs av en turboladdad tvåliters bensinmotor som kopplats till en sjustegad dubbelkopplingslåda.
Diskutera: Vad tycker du om Hyundai Enduro?
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
I stor har jag tyckt skärmbreddare kan tillföra, men Hyundai Enduros skärmar är föör mycket.
Kräkupplevelserna står i kö här. Inte nog med Lexus RX, nu denna Huyndai. Urrrk.....
Ser ut som en liten skit som har fått på sig pappas stövlar!
Nej nu går det för långt! Hur tänker de angående design! Som nämnts Lexus och nu Hyundai! Dessa gap!
Nog för att jag alltid tyckt Audis gap var överdrivet när det kom men det framstår som anonymt i jämförelse. Nej förresten, detta är inte design, det är frispel! Vi kan hoppas att det fortfarande är tyskarna som sätter trender och inte dessa Asiater.
Lägg ner!
Så stora var de inte. Det är ju att de envisas att inte ha dem i samma färg som bilen som gör att de sticker ut. Lacka dem istället så hade knappt någon reagerat.
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.