Honda CR-V får nya strålkastare och dimljus till 2015.
Honda CR-V ansiktslyfts till våren, bilen får ny drivlina med nio växlar och nytt stuk på fram- och bakljus.
Likt merparten av alla bilar som ansiktslyfts mitt i modellgenerationens livscykel är det inte helt enkelt att se vad som ändrats i Honda CR-V:s yttre när den nu uppdaterats inför våren 2015.
Den skarpögde ser dock att de runda dimljusen i fronten blivit rektangulära och att strålkastarna fått ny design. Baktill har bakljusen fått ny LED-armatur. Inredningen har även den setts över och infotainmentsystemets skärm är numera förberedd för spegling av smartphoneskärmar.
Den fyrhjulsdrivna versionen av CR-V kan från och med i vår fås med den mindre dieselmotorn 1,6 i-DTEC. Motorn har blivit starkare, nu ger den 160 hästkrafter och 350 newtonmeter, och den kommer antingen med en helt ny nioväxlad automatlåda eller en sexväxlad manuell växellåda. Utsläppen av koldioxid är 130-135 gram per kilometer, några förbrukningssiffror har ännu inte angetts. Bensinmotorn är samma 2,0 i-VTEC-motor som tidigare men den är nu godkänd enligt miljöstandarden Euro6.
Diskutera: Vad tycker du om Honda CR-V?
Den skarpögde ser dock att de runda dimljusen i fronten blivit rektangulära och att strålkastarna fått ny design. Baktill har bakljusen fått ny LED-armatur. Inredningen har även den setts över och infotainmentsystemets skärm är numera förberedd för spegling av smartphoneskärmar.
Den fyrhjulsdrivna versionen av CR-V kan från och med i vår fås med den mindre dieselmotorn 1,6 i-DTEC. Motorn har blivit starkare, nu ger den 160 hästkrafter och 350 newtonmeter, och den kommer antingen med en helt ny nioväxlad automatlåda eller en sexväxlad manuell växellåda. Utsläppen av koldioxid är 130-135 gram per kilometer, några förbrukningssiffror har ännu inte angetts. Bensinmotorn är samma 2,0 i-VTEC-motor som tidigare men den är nu godkänd enligt miljöstandarden Euro6.
Diskutera: Vad tycker du om Honda CR-V?
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Hoppas att man har löst problemen med fyrhjulsdriften. Personligen hade jag valt Civic framför CR V:N , Civic har betydligt bättre köregenskaper än CR V
Ny 9-växlad låda? Så vitt jag vet har Honda en CVT i dessa bilar... men med förvalda ´utväxlingar´ för att efterlikna en vanlig låda (istället för att låta som en gammal rem-johan).
Så: är den en vanlig, fast 9 växlad, aut.låda, en 9 växlad DGS eller en CVT med flera förprogrammerade ´växlar´?
Det är en 9 växlad automat från ZF på europabilarna. CVT kommer på USA-bilarna, då med bensinare, så du har blandat ihop korten Bortom. Eller så bor du i USA men där är inte dieseln aktuell.
Tror det blir en riktigt vinnarkombo. 1.6-litersdieseln är guld.
Jag tycker den är opraktisk, stor utanpå...liten inuti. För tung och drar för mycket bränsle. Förstår inte varför folk överger en kombi bil och köper en CR-V istället. Hoppas folket överger diesel som drivmedel och hellre köper en bensin snål kombi istället. Många nya bilar idag (kombi med bensin motor) drar under 0,65 liter/milen, som tex en Skoda Octavia gen III för att bara nämna en i segmentet.
Tror nog jag skulle välja Santa Fe framför denna. Snyggare och bättre prestanda.
Det var roligt och höra att det kommer att sitta en ZF låda istället för en sengånar-CVT från Aisin. BMW:s 8 stegade låda från ZF är en riktigt fin låda.
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.