Honda återkallar nu drygt två miljoner bilar för att åtgärda en brandrisk.
Efter åtminstone fem bränder och närmare fyra tusen garantiärenden i USA väljer Honda nu att återkalla cirka två miljoner bilar för att åtgärda tätningen runt en batterisensor. Det är i områden där mycket vägsalt används som problemet har uppstått då sensorn har rostat och kortslutits. De berörda bilarna är av modellen Honda Accord tillverkade mellan 2013-2016. Än så länge påverkas inga bilar sålda i Sveriga.
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Sammen - låter som det är amerikanska Accorden det åsyftas. Nionde generationen, som modellåren överensstämmer med, har aldrig sålts i Europa ens. Bara i Amerika.
Kanske vore värt att nämna det i artikeln...
Låter troligt Roger och det var det jag misstänkte.
Kanske vikarier som lägger ut artiklarna nu under sommaren? :)
Gäller detta amerikanska Honda Accord:en som texten vill göra gällande eller den europeiska Honda Accorden som visas på bilden som såldes som Acura TSX i USA?
Enligt Honda så är det enda landet i Europa som berörs, Tyskland. Inga bilar i Sverige med andra ord.
En japansk superingenjör som gjort fel?
En japansk superingenjör som gjort fel?
Likadana ingenjörer i alla länder (Indien är ett undantag som bekräftar regeln), alla i samma skitläge, göra billigare produkter som håller med nöd och näppe måttet så man kan sälja en ny version av produkten så fort som möjligt. Även japanska ingenjörer (läs markandsföringsavdelningen) har valt sin strategi att uppnå samma sak. Skulle vara otroligt skönt då det skulle komme en ny tillverkare som gjorde på riktigt ekologiska och hållbara bilar, det är fullt möjlig. EU borde ta i med hårdhanskarna!? Idiotiskt tänkande = en hela tiden växande marknad. Marknaden borde däremot minska = bra mätare på hur avancerad stadie vi människor är på.
Alltså.. va? Vad har detta med en rostig sensor att göra? Och att anklaga ett märke som Honda, som i övrigt har en kvalitetsnivå som de flesta märken bara kan drömma om, för att ha nån "ond agenda" känns rätt långsökt. Det krävs iallafall vägsalt för att ha sönder den där sensorn. På Peugeot går de sönder av sig själva. Japanernas enda kvalitativa nackdel är karossrosten. Något som dock moderna Hondor knappast har problem med.
Fyra tusen garantiåtgärder på 2 miljoner bilar, det blir väl 2 promille och 5 bränder på 2.000.000 bilar kan jag knappt räkna på. Honda återkallar, skönt med en tillverkare som tar sitt ansvar
Roger, japanernas "kvalitet" är till stor del en myt i dagens läge som änå lever vidare säkert i tiotals år ännu och synns därmed i varje statistik pga att vi människor tror på det och det påverkar slutresultatet, inte alltså för att det jämt finns något verkligt bakom. Samma sak med "German engineering" som nästan låter komiskt i dagens läge när man ser på verkligheten. :)
Paginering
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.