Det gäller att sticka ut i det kommunikativa bruset och hitta nya sätt att marknadsföra sina produkter. Den senaste kampanjen från BMW är ett exempel.
Kombivarianten av 3-serien lanseras i Sverige i september. Modellen kommer försts att synas i diverse annonser i traditionella medier, men den kommer också att spela huvudrollen i en tävling på nätet.
BMW har placerat ut en 3-serie Touring (se bilden här intill) någonstans inom Sveriges gränser på karttjänsten Google Maps. Den som först hittar bilen bli ägare till en BMW 320d. Tävlingen nås via adressen www.bmw.se/vagvisaren.
För den som inte kammar hem priset och ändå är sugen på nya 3-serie Touring provkörs modellen i Vi Bilägare 11/2012. Tidningen finns i butik från 28 augusti.
Diskutera: Vad tycker du om BMW:s kampanj?
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Nog måste det väl finnas program som går att använda till att matcha bilden till höger mot Googles Sverigekarta och därigenom fuska sig till bilen. Eller? För övrigt ser det ut som om det skulle kunna röra sig om ett kyrkogårdsområde eller liknande. Eller någon hemsk golfbana.
Billig reklam. Vidare så har jag en bekant som är ägare till en BMW X5. Till min stora förvåning fick jag reda på att bilen har tillverkats i USA. Inte konstigt att det knarrar och knirrar i hela bilen.
är du säker miljön är orginal, bmw:n ej inklistrad för perspektiv??
Våga vägra Facebook!!
trasten, inga problem!
Bara för sladdertackor.
Självklart är bilen inklistrad - jämför storleken på andra fordon i närheten. De som bor i närheten borde lätt kunna identifiera platsen. Sjukskrivna och andra med gott om tid att googla har också en fördel. Annars tycker jag att det är en kul idé av BMW.
natuligtvis inklistrad..men exemplet med kartbilden här är nog inte samma som tävlingens kartbild antar jag. Har frågat på vägvisarna, ingen på BMW svarar. Hur lyckas man hitta dem o hur långt från målet kan de befinna sig??
Vad vore livet utan fb :-(
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.