Audi TT RS roadster och coupé får ny belysningsteknik.
Fyrhjulsdrivna coupén och roadstern blir snabbast och sportigast i TT familjen.
Den femcylindriga 400 kusar starka motorn på 2,5 liter är nyutvecklad och tar TT RS från 0-100 kilometer i timmen på 3,7 sekunder. Audis ingenjörer har även bantat ner motorn och gjort den 26 kilo lättare.
Audi lovordar i pressmeddelandet det distinkta motorljudet som kommer av cylindrarnas tändföljd 1-2-4-5-3. För att ytterligare njuta av sången kan avgasljudet förstärkas genom öppningsbara klaffar i avgassystemet. Kraften från motorn går via en sjuväxlad S-Tronic dubbelkopplingslåda till alla hjulen.
Det som skiljer RS från vanliga TT är bland annat större luftintag fram och en bakre vingen.
I cockpit visas all information digitalt och en 12,3 tums skärm ersätter konventionell instrumentering.
För första gången får en serietillverkad Audi OLED-teknik i lyktorna. Ljuset kan dimmas, ger inga skuggor och kräver inte heller några reflektorer.
Diskutera: Vad tycker du om Audi TT RS?
Audi lovordar i pressmeddelandet det distinkta motorljudet som kommer av cylindrarnas tändföljd 1-2-4-5-3. För att ytterligare njuta av sången kan avgasljudet förstärkas genom öppningsbara klaffar i avgassystemet. Kraften från motorn går via en sjuväxlad S-Tronic dubbelkopplingslåda till alla hjulen.
Det som skiljer RS från vanliga TT är bland annat större luftintag fram och en bakre vingen.
I cockpit visas all information digitalt och en 12,3 tums skärm ersätter konventionell instrumentering.
För första gången får en serietillverkad Audi OLED-teknik i lyktorna. Ljuset kan dimmas, ger inga skuggor och kräver inte heller några reflektorer.
Diskutera: Vad tycker du om Audi TT RS?
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Älskar interiören på nya TT, sportig och elegant.
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.