Mercedes CLS uppdateras med bättre LED-strålkastare och nya motoralternativ.
I går smög sig den första skuggiga bilden på ansiktslyfta Mercedes CLS ut. I dag visas bilen upp i sin helhet med bland annat två nya motoralternativ.
I det stora hela handlar den yttre uppdateringen av Mercedes CLS om en milt omdanad grill och en främre stötfångare som fått större luftintag. Men Som vi nämnde igår kommer bilen nu att utrustas med de avancerade LED-strålkastarna MULTIBEAM LED. En annan nyhet är att den niostegade automatlådan 9G-tronic blir standard i alla versioner av CLS, förutom i värstingen CLS 63 AMG.
Växellådan får stifta bekantskap med två nya motoralternativ. Det ena är en dieselfyra med 170 hästkrafter och 400 newtonmeter, i instegsmodellen CLS 220 Bluetec. Det andra är samma bensindrivna dubbelturbo-V6:a på tre liter som även erbjuds i SL 400. Motorn är lika stark (333 hästkrafter och 480 newtonmeter) i CLS 400 som SL 400.
Interiört erbjuds en ny treekrad ratt och infotainmentsystemet överblickas nu med hjälp av en skärm på åtta tum. Även kombimodellen Shooting Brake får del av samtliga uppdateringar.
Diskutera: Vad tycker du om uppdaterade Mercedes CLS?
Växellådan får stifta bekantskap med två nya motoralternativ. Det ena är en dieselfyra med 170 hästkrafter och 400 newtonmeter, i instegsmodellen CLS 220 Bluetec. Det andra är samma bensindrivna dubbelturbo-V6:a på tre liter som även erbjuds i SL 400. Motorn är lika stark (333 hästkrafter och 480 newtonmeter) i CLS 400 som SL 400.
Interiört erbjuds en ny treekrad ratt och infotainmentsystemet överblickas nu med hjälp av en skärm på åtta tum. Även kombimodellen Shooting Brake får del av samtliga uppdateringar.
Diskutera: Vad tycker du om uppdaterade Mercedes CLS?
Relaterade bildspel
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Tycker fortfarande att luftintagen är lite för stora men i det stora hela en mycket elegant vagn, detta är verkligen premium. Inredningen är också av högsta klass och mycket smakfull.
Den passar faktiskt i den röda färgen med.
Nja. Välbyggd, vacker, gedigen, körkultur och 9G i all ära. Men grunden börjar bli lite tillåren. Bara det att den har en fotmanövrerad p-broms tar emot istället för elektrisk. Dessutom är jag inte förtjust i det trånga inre som CLS står för. Instrumentbrädan känns nu lite passé också när S och C klass har mycket modernare brädor.
Som sagt, luftintagens oproportionerliga utseende förstör totalt.
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.