Evoque och Sport har fått ett mellansyskon. Förarmiljön är nästan helt knapplös.
Formgivarna bakom Range Rover Velar har satsat på stilren lyx. Det märks bland annat i de infällbara handtagen, en ny sorts klädsel av ullblandning med mockainslag utvecklad tillsammans med danska företaget Kvadrat. Förarmiljön är avskalad och domineras av två tiotums touchskärmar. Mätarna framför ratten är även de digitala.
673 liter går in i skuffen och den fyrhjulsdrivna bilen kan vada i upp till 65 centimeter djupa vattendrag, enligt Land Rover. Om bilen utrustas med luftfjädring kan den ge upp till 25 centimeters markfrigång.
Från start finns fem motorer att välja på, alla med åttastegad automatlåda: tre dieseldrivna och två bensinalternativ, antingen 2,0 liters fyrcylindriga eller treliters V6:or. Effekten blir beroende på motor 180-380 hästkrafter. Senare kommer också en hybridversion.
I Storbritannien, där bilen också byggs, börjar Range Rover Velar säljas till sommaren till ett pris strax över halvmiljonen.
Klicka på bildspelet för att se fler bilder.
Diskutera: Vad tycker du om Range Rover Velar?
Från start finns fem motorer att välja på, alla med åttastegad automatlåda: tre dieseldrivna och två bensinalternativ, antingen 2,0 liters fyrcylindriga eller treliters V6:or. Effekten blir beroende på motor 180-380 hästkrafter. Senare kommer också en hybridversion.
I Storbritannien, där bilen också byggs, börjar Range Rover Velar säljas till sommaren till ett pris strax över halvmiljonen.
Klicka på bildspelet för att se fler bilder.
Diskutera: Vad tycker du om Range Rover Velar?
Relaterade bildspel
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.