Nyversionen av den populära pickupen kommer nu med flera uppdateringar.
Dagens generation av Nissan Navara lanserades 2015 och var då en efterlängtad uppdatering. Nu utlovar Nissan en ”tuffare, smartare och mer effektiv bil.” Till utseendet är dock Navara sig lik.
Nytt är bland annat att King Cab-versionen som tidigare hade bladfjädrar nu fått samma bakvagnsupphängning med skruvfjädring som Double Cab. Nyttolasten har ökat med mer än 100 kg jämfört med den tidigare versionen.
Nytt är bland annat att King Cab-versionen som tidigare hade bladfjädrar nu fått samma bakvagnsupphängning med skruvfjädring som Double Cab. Nyttolasten har ökat med mer än 100 kg jämfört med den tidigare versionen.
Bromsarna har uppgraderats och fram mäter de numera 320 millimeter i diameter, i stället för 296 millimeter. Dieselmotorn kommer som tidigare med 163 och 190 hästkrafter, men nytt är att den svaga varianten fått dubbelturbo. Detta ska ge motorn 22 extra newtonmeter med ett totalt maxvrid på 425 newtonmeter.
Om man har tänkt att köra med släp ska det nya systemet ”Trailer Sway Assist” öka stabiliteten på ekipaget.
Om man har tänkt att köra med släp ska det nya systemet ”Trailer Sway Assist” öka stabiliteten på ekipaget.
Enligt Nissan har man också uppdaterat både den manuella lådan och automatlådan. Infotainment-systemet NissanConnect ska erbjuda en rad nya möjligheter och är kompatibelt med Apple CarPlay och Android Auto. Föraren ska också kunna spegla sin telefon i skärmen som blivit en tum större – från 7 till 8.
Diskutera: Vad tycker du om nya Nissan Navara?
Diskutera: Vad tycker du om nya Nissan Navara?
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.