BMW M3 coupé vässas ordentligt inför debuten som 2008 års modell. Under huven packar M-experterna in en 4-liters V8 på 420 hästar som när det behövs varvar upp till maximala 8 300 varv/min.
M3 coupé utrustas med en sexväxlad manuell låda, kolfibertak (för att sänka vikten), uppgraderad fjädring samt alla de exteriöra delar som är typiska för an "M" bil.
V8-motorn på M3 påstås vara världens lättaste, den väger till och med mindre än den raka sexan som satt i föregende M3:a.
I standrdutförande har M3:an 18 tums hjul, men 19-tum kommer med säkerhet att väljas av de flesta, tror man från tillverkaren.
V8-motorn på M3 påstås vara världens lättaste, den väger till och med mindre än den raka sexan som satt i föregende M3:a.
I standrdutförande har M3:an 18 tums hjul, men 19-tum kommer med säkerhet att väljas av de flesta, tror man från tillverkaren.
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Det blir nog svårt med alla krav på säkerhet och så, men tänk dig M3an i en sisodär 400kg bantad version. Men den är ju 4sittsig och det bl.a kostar väl en del vikt. I mina ögon är det värdens bästa 4sittsiga bil, förmodligen inte emissionenlt men emotionellt. Ok då, lite dyr kanske.
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.