När de första saabkunderna ska hämta ut sina nya bilar slår Nevs på stort. Väl inne på leveranscentret möts de av företagsledningen som ger en kort presentation av företaget och de kommer sedan guidas runt i fabriken. Kundern får också möjlighet att besöka närliggande Saab Bilmuseum.
Imorgon är det två kunder som kommer att hämta upp sina bilarna. Detta för att Nevs vill ha lite mer svängrum då även media bjudits in att bevaka händelsen. Framöver är tanken att ungefär fyra kunder i taget ska hämta ut sina bilar vi varje leveranstillfälle.
Första bilarna är av den sedanmodell som Vi Bilägare provkörde tidigt i år (först av alla biltidningar), men enligt Nevs planer ska även 9-3 Sportcombi finnas till hands under året.
Diskutera: Vad tycker du om Saabs behandling av första kunderna, jippo eller bra kundbemötande?
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Kan det bli bättre när man köpt en ny bil?
Guidning i fabriken, ett besök på Saab bilmuseum och sedan få nycklarna till sin nya bil för en trevlig hemfärd.
Snyggt jobbat Nevs.
Den servisen får ( eller fick) VW Fhaeton kunder så det är ju lyxigt för Saab har inte lyxbilspriser !
Just nu är det bara en vanlig Saab de får, men jag kan tänka mig att just de här bilarna kommer att bli exklusiva i framtiden. Kanske en bra pensionsförsäkring!
Låter som de har så få kunder och mycket tid över att göra något med så då kan de lika gärna guida runt lite. :)
Det är en väg en del företag måste gå om man inte har statligt stöd!
Dom verkar redan ha problem
http://www.expressen.se/gt/nya-saabens-display-kan-bli-ett-trafikbrott/
Nån som vet om och när saab kommer få tag på en vettig disel motor?
Simon, trams, typiskt kvällstidningsdravel!
binkbonk, vad är en vettig diselmotor?
Saab hade en alldeles utmärkt dieselmotor från VM Motori i sina bilar.
Men under Nevs ledning kommer det nog inte att finnas någon, man ska ju koncentrera sig på eldrift och dieselmotorer hör nog inte till det mest miljöriktiga.
Riktigt snyggt med leveranserna! Så ska det gå till, man köper itne bara bilen, utan arv, ingenjörskonst och mantimmar också :)
Saabnisse jag tror inte kunden uppfattar det som trams, kunden är det viktigaste de har om du inte har förstått det!
Paginering
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.