Nästa artikel
Första bilderna på nya Forester och Impreza STI
Nyheter

Första bilderna på nya Forester och Impreza STI

Publicerad 28 december 2018
I januari kommer Subaru presentera nya Forester och Impreza som STI-koncept, nu får vi ta del av de första bilderna.
I mitten av januari pågår Tokyo-mässan och då vill Subaru så klart passa på att visa lite nytt. STI har fått ta del av nya Forester och Impreza och tagit fram två nya koncept baserade på dessa till mässan.

Forester-konceptet har fått en STI-typisk, aerodynamisk uppgradering och en finish i "Fighter Gray". Den är också utrustad med 19-tumsfälgar och bromsar från Brembo, med sexkolvsok fram.

Ämnen i artikeln

Kommentarer

#1 • Uppdaterat: 2018-12-28 16:34
Sabud2

Fy farao! Hur ser den ut! Ungefär som om bilen rullat runt i ett stenbrott. Nu är det för mig personligen ett mindre problem då jag sitter illa i Subaru

#2 • Uppdaterat: 2018-12-28 17:16
Henrik M

Jag tycker de ser ut som 90-talsbilar.

#3 • Uppdaterat: 2018-12-28 19:05
Axa

Imprezan såg ok ut.

#4 • Uppdaterat: 2018-12-28 19:53
40-talisten

Forester med klossig suv-look och så förstås kolossala fälgar. Är det sånt som säljer bilar numera?

#5 • Uppdaterat: 2018-12-28 20:14
mso 1000

Ja inte var den vacker.

#6 • Uppdaterat: 2018-12-28 22:50
Svenne60

Har aldrig förstått varför man måste "gifta" ihop två helt separata koncept som en sportbil och en SUV, med att resultatet blir varken eller. Ungefär som att blanda samman en chokladkaka med korvgryta. Blää...

#7 • Uppdaterat: 2018-12-28 23:23
skarj

Skulle absolut kunna få en plats på min uppfart, jag har inget emot Subaru. Vågar vara annorlunda även som litet märke, kör hårt med bra 4WD och håller fasta på sin grej (boxer).

#8 • Uppdaterat: 2018-12-29 20:56
mso 1000

Tidigare krävdes öronproppar.
Det är väl bättre nu.

#9 • Uppdaterat: 2018-12-30 09:31
L. Mäkinen

Man hoppas på en riktig växellåda och ingen CVT.

#a • Uppdaterat: 2018-12-31 09:28
saabnisse

Jag tycker det är märkligt att man håller fast vid den gamla Lloydmotorn som ju är en väldigt dyr konstruktion ur produktionsteknisk synvinkel.
Den enda fördel den ger numera är en något lägre tyngdpunkt, men med dagens lätta aluminiumrovor betyder det inte så mycket.

Missa inget från Vi Bilägare

Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.