Japanska biltillverkarens huvudnummer under pågående bilsalong i Los Angeles är suven RX med tre sätesrader.
Bilen är 11 centimeter längre än vanliga Lexus RX och bakrutan har en rakare lutning för att ge huvudrum åt tredje radens passagerare. Andra sätesraden är placerad något högre än tredje, för att ge mer utrymme för fötterna för de som åker längst bak. Bakluckan öppnas automatiskt som standard om man placerar handen nära Lexus-emblemet.
Det finns två motoralternativ, dels bensindrivna RX 350L med en 3,5 liters V6 och 294 hästkrafter, kopplad till en automatisk växellåda i åtta steg. RX 350L kan fås med antingen framhjuls- eller fyrhjulsdrift. Sedan finns en hybridversion också: RX 450L. Den driver som standard på alla fyra hjul och kombinerar bensinmotorn med två elgeneratorer. En elmotor sitter på bakhjulen för att försäkra optimalt grepp. Bilen utvecklar sammanlagt 308 hästkrafter och kan i lägre hastigheter köras korta sträckor på enbart el, genom ett valbart körprogram.
Diskutera: Vad tycker du om Lexus RX L?
Det finns två motoralternativ, dels bensindrivna RX 350L med en 3,5 liters V6 och 294 hästkrafter, kopplad till en automatisk växellåda i åtta steg. RX 350L kan fås med antingen framhjuls- eller fyrhjulsdrift. Sedan finns en hybridversion också: RX 450L. Den driver som standard på alla fyra hjul och kombinerar bensinmotorn med två elgeneratorer. En elmotor sitter på bakhjulen för att försäkra optimalt grepp. Bilen utvecklar sammanlagt 308 hästkrafter och kan i lägre hastigheter köras korta sträckor på enbart el, genom ett valbart körprogram.
Diskutera: Vad tycker du om Lexus RX L?
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Inte.
Jag heller.
Finns inte något i den yttre designen som tilltalar mig.
Shogun - en bil må vara hur bra som helst rent tekniskt men ser den anskrämlig ut i formgivningen så är det ändå inte nån attraktiv bil - oavsett om det står Lexus i nosen. Tror ingen här förnekar att Lexus säkert är utmärkta bilar kvalitetsmässigt men dom tycks helt ha missat formgivningen på bl a denna bilmodell.
Satan vad grotesk.
Audi regerar fom nu i "lyxsegmentet",både design och teknik.
Vem kunde ha anat detta..
Skrot..
Den skulle bli en trafikfara för den är så ful att man måste blunda om man möter en...
Vilket iofs gäller de flesta Lexus.
Tur inte så många vill visa sig i sådana så de är ovanliga här.
Onekligen en svulstig SUV, men den är knappast ensam i den genren i L.A. Gott sällskap är t ex
Lexus LX570: https://laautoshow.com/vehicle/2018-lexus-lx-570/
Infiniti QX80: https://laautoshow.com/vehicle/2018-infiniti-qx80-vehicle-debut/
Riktigt rejäla saker...! Ingen av dem lär väl komma i närheten av Sverige, eller ens Europa. Inte Västeuropa i alla fall!?
Riktigt snygg!
Lika vulgär och nyrik som resten av modellprogrammet (undantaget SC). Passar till bonnläppar utan stil och finess.o;)
Lexus är och förblir en USA-anpassad produkt. På världens tuffaste bilmarknad, dit EU/EFTA räknas, har man inte lyckats. Det gör inga USA-produkter.
Sedan är kvalitet mer än driftsäkerhet. Lexus har sannolikt en bra driftsäkerhet. Däremot har den inte bättre kvalitet än någon annan. Snarare tvärtom.
MVH AL
Paginering
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.