2018 års modell av muskelbilen från USA har tappat sin V6:a i USA. Det är kanske därför den ser lite låg ut i plytet.
Mustang får fått ett ansiktslyft som egentligen är en ansiktssänkning. Största utseendemässiga förändringen är nämligen att nosen sjunkit en aning.
Ford har stoppat in en massa nya säkerhets- och assistanssystem i Mustangen, till exempel kollisionsvarnare, autobroms, avåkningsvarnare och filhållningsassistent. I förarmiljön sitter nu en ny 12-tums skärm.
V6:an är borta, men den fanns inte på den här sidan Atlanten innan heller. Istället är motoralternativen antingen en 2,3 liters fyrcylindrig turbomotor (Ecoboost) eller den omarbetade fem liter stora V8-motorn (GT).
Växellådan är antingen sexväxlad manuell eller också kan bilen fås med Fords nyutvecklade tiostegade automatlåda. Säljstart i USA blir till hösten.
Diskutera: Vad tycker du om Ford Mustang?
Ford har stoppat in en massa nya säkerhets- och assistanssystem i Mustangen, till exempel kollisionsvarnare, autobroms, avåkningsvarnare och filhållningsassistent. I förarmiljön sitter nu en ny 12-tums skärm.
V6:an är borta, men den fanns inte på den här sidan Atlanten innan heller. Istället är motoralternativen antingen en 2,3 liters fyrcylindrig turbomotor (Ecoboost) eller den omarbetade fem liter stora V8-motorn (GT).
Växellådan är antingen sexväxlad manuell eller också kan bilen fås med Fords nyutvecklade tiostegade automatlåda. Säljstart i USA blir till hösten.
Diskutera: Vad tycker du om Ford Mustang?
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.