Bröstförstoringar säljer bilar. Så resonerar Fiat i Argentina och reklambyrån som tagit fram den här reklamfilmen, som spelats upp över 300 000 gånger på videosajten Youtube.
Den minutlånga sekvensen visar hur en manlig förare parkerar en ny Fiat Palio varpå kvinnan bredvid säger att hon vill förstora bysten. I en drömliknande scen demonstrerar sedan mannen sin lycka, innan han dyker ned mellan kvinnans bröst.
Filmen avslutas med texten: ”The car for the best time of your life”. Bilen syns bara några sekunder och ingenting avslöjas om dess egenskaper.
Ett närmast obegripligt lågvattenmärke, helt i Silvio Berlusconis anda.
Diskutera: Vad tycker du om reklamfilmen?
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Fattar ingenting? Hajar noll? Nada.
Vad är budskapet?
Pumpa upp bilen och känn dig blåst? Fejk är bättre än äkta vara? Har du en fantasibrud så kan du glömma din Fiat?
Inte ett ord om krockkuddar.
haha, svinbra!
Fattar heller ingenting men känner att jag vill ha en Fiat.
@Roy J. Krockkuddar är det enda reklamfilmen handlar om ... ;-)
Luke, det var lite det jag menade - men inte ett ord sägs om det.
Hehe, den var ju rolig med glimten i ögat och inte sexistisk alls som Silvio's skräp-tv mycket riktigt är däremot.
Men här hemma skulle den naturligtvis väcka anstöt hos alla skenheliga pk-iter och snustorra moralister.
Rålle, vet inte om jag drabbats av tillfälligt hjärnsläpp eller är allmänt korkad, men vad är pk-iter?
Ja, nog var det tydligt att det inte var Konsumentverket som gjort filmen....
Jag fattar inte kopplingen mellan större bröst och Palio. Men, så är jag inte från Sydamerika heller.
Fast bröst är ju trevligt.
Roy: kan det vara politiker...?
Må dä, hultarn.
Förstår vad han menar, i så fall.
Kan väl inte direkt påstå att denna reklam är sexistisk, men jag gillar inte silikonimplantat (ja, alltså, inte bara för egen del, utan även på kvinnor).
Reklamen i övrigt är ju enbar löjlig.
Varför Henr1k längtar efter en Fiat när han ser en läcker brud, fattar jag inte. Men vi har alla våra böjelser... ;-)
FIAT igen, här fick man dock se lite mer bil... http://www.youtube.com/watch?v=auZgAcQbTLw
Prestigelös, den reklamen var bra mycket bättre och kan verkligen inte kallas sexistisk - däremot sensuell.
Lite korkat dock att ställa en sån brud mot bilen. Vem fan väljer bilen? Till skillnad mot slutklämmen, minns man bilen över huvud taget?
Skulle bilen varit där helt ensam - ja, då skulle jag definitivt lägga märke till den och minnas den, men...
Paginering
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.