En ovanligt kaxig Renault Zoe som lånat attribut från racingvärlden.
Renault har tagit fram ett koncept på en eldriven racingbil.
När Renaults ingenjörer byggde Zoe e-Sport Concept tog de den vanliga elbilen Zoe och petade in en hel del körglatt godis, hämtat från Renaults medverkan i Formel E. Attribut idealiska för racingbanan är bland annat skålade säten med tävlingsselar, sänkt markfrigång, bredare spår och 20-tumshjul.
Med batteri väger den tvåsitsiga bilen 1.400 kg tack vare kaross byggd i kolfiber. Designstudien gör 0-100 km/tim på 3,2 sekunder. Den är fyrhjulsdriven där två elmotorer, en fram och en på bakaxeln, levererar 460 hästkrafter, med ett maximalt vrid på 640 Nm. Energin hämtas ur ett batteri på 40 kWh.
Diskutera: Vad tycker du om Renault Zoe e-Sport Concept?
Med batteri väger den tvåsitsiga bilen 1.400 kg tack vare kaross byggd i kolfiber. Designstudien gör 0-100 km/tim på 3,2 sekunder. Den är fyrhjulsdriven där två elmotorer, en fram och en på bakaxeln, levererar 460 hästkrafter, med ett maximalt vrid på 640 Nm. Energin hämtas ur ett batteri på 40 kWh.
Diskutera: Vad tycker du om Renault Zoe e-Sport Concept?
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Gör den till personbil med samma prestanda och sätt ett pris på max 300.000 kr. Då jäklar kommer i att få se på rejs på vägarna och mellan trafiklysena i städerna.
Om nästa Zoe hämtar lite inspiration från detta koncept kan den bli riktigt bra!
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.