Söndagen den 5 februari bänkar sig över 100 miljoner amerikaner framför sina tv-apparater för att titta på Super Bowl, finalmatchen i amerikansk fotboll.
Det hela är ett reklamjippo utan dess like. Trots att reklamtiderna kostade svindlande 800 000 kronor per sekund sålde annonsplatserna slut redan i oktober.
Och det är bilindustrin som kommer att synas mest. Inte mindre än 20 bilföretag representeras under de åtskilliga reklamavbrotten.
För att få spridning i sociala medier har flera av reklamfilmerna redan visats på nätet, bland annat en från Hondas lyxbilsmärke Acura (se filmen ovan).
Tvåminutersfilmen marknadsför nya NSX, en sportbil som inte ska lanseras förrän 2015. På skådespelarlistan finns tv-profilerna Jerry Seinfeld och Jay Leno.
Diskutera: Vad tycker du om Super Bowl som reklamjippo?
Länkar
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Ska väl vara 1,5 mille i sekunden?
Tänk att en sport som man inte vet mycket om kan fängsla en hel kontinent. Om bilindustrin inte trodde på tv-reklamen så skulle de knappast satsa så enorma belopp. En sak är att ha många tittare en annan att reklamen säljer. Väljer man verkligen bilmärke efter en kväll med tv-reklam?
Honda har ju även betalat bra för skådespelarna.
Men herre gud Honda! Har dock också monterat sådana fula jävla blanka/svarta fälgar? SLUTA DET ÄR INTE SNYGGT! Ser ut som Specialfälgar varit i farten!
2015? Designen känns trött redan nu och om tre år, herregud! Dessutom känns kromblaffan i grillen totalt fel på en mittmotor-bil.
Men ändå inte lika ful som denna groteska vagn:
http://www.acura.com/ModelLanding.aspx?model=ZDX
Notera rubriken: "Design driven"! Inte underligt att Acura tappar i USA...
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.