Jaguar Land Rovers prestandaavdelning Special Vehicle Operations har trimmat nya Discovery.
Den beskrivs som den mest extrema och kapabla Land Rovern hittills, anpassad för tuff terräng. I en av reklamfilmerna för Discovery SVX drar Land Rover paralleller till en bergsget. Bilen drivs av en femliters V8 på 525 hästkrafter.
För att bättre kunna ta sig över stock och sten har bilen ökat markfrigången samt fått brantare lutningsvinklar undertill. På fötterna sitter 20-tumsfälgar och Goodyear Wrangler all-terraindäck. Finessen Hydraulic Active Roll Control ökar greppbarheten i offroadkörning, samtidigt som den minskar krängningar. I den bakre stötfångaren har det monterats en elektrisk vinsch.
Discovery SVX byggs för hand på SVO:s tekniska center i Storbritannien och produktionen startar 2018.
Diskutera: Vad tycker du om Land Rover Discovery SVX?
För att bättre kunna ta sig över stock och sten har bilen ökat markfrigången samt fått brantare lutningsvinklar undertill. På fötterna sitter 20-tumsfälgar och Goodyear Wrangler all-terraindäck. Finessen Hydraulic Active Roll Control ökar greppbarheten i offroadkörning, samtidigt som den minskar krängningar. I den bakre stötfångaren har det monterats en elektrisk vinsch.
Discovery SVX byggs för hand på SVO:s tekniska center i Storbritannien och produktionen startar 2018.
Diskutera: Vad tycker du om Land Rover Discovery SVX?
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.