Hej Andreas! Vad är Scout för bil?
– Det är Skodas version av Passat alltrack kan man säga. Det är alltså en Octaviakombi med fyrhjulsdrift och höjd markfrigång.
Vad är dina första intryck?
– Den är byggd för att ge ett tuffare intryck än Octavia, den har grova plastlister längs sidorna, skärmkanter i svart plast och 17-tumsfälgar som bara finns till Scout.
Hur är den att köra?
– Än så länge har jag bara hunnit köra den i stadstrafik. Där känns den mjuka fjädringen lite gungig och bilen niger gärna i den ryckiga kökörningen. Jag ser fram emot att få ta ut bilen på terrängbanan och testa fyrhjulsdriften.
Vad kommer den att kosta?
– Den billigaste varianten kommer att kosta 258 900 kronor. Det är med den minsta motorn och manuell låda, de andra motoralternativen kommer med DSG-lådan.
Om du sammanfattar de första intrycken?
– Det är en trevlig och förnuftig bil som blivit ännu mer praktisk. Den får dessutom dra 2 000 kilo så jag tror att den kan bli populär bland husvagns- och hästägare.
Diskutera: Vad tycker du om Skoda Octavia Scout?
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Toppenbil,men en vanlig Octavia får man höjd trån fabrik om man så önskar,då utan lullull men mycket billigare.
Jag trodde det var Suberb Alldrive som är Skodas motsvarighet till Passat Alltrack. ViB hade ju t.o.m ett test där man ställde Passaten Alltrack, Suberb Alldrive och A6 Allroad mot varandra. (Varför är jag inte förvånad över PK-resultatet att "medelvägen" Passat vann det testet...?)
Härlig bil men jag tar hellre en utan alla extra plastsjok.
Köp den vanliga,med dålig väg paket.
Kostar en spottstyver att få den höjd 30mm,slipper då även all plastskit.
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.