År 2000 fick en helt vanlig BMW 3-serie genomgå en behandling och sedan dess ser den ut så här. Nu är den till salu.
Den retroinspirerade överdådiga fronten för kanske tankarna till bilar från amerikanska Excalibur. Men fram till år 2000 ska detta ha varit en oskyldig konventionell BMW 325i av årsmodell 1988.
Efter år 2000 har den däremot varit någonting helt annat än en konventionell BMW 325i av årsmodell 1988, även om tekniken under skalet till stor del fortfarande är original. En rak 6-cylindrig motor på 181 hk driver schabraket via bakhjulen.
”Går lika bra som den ser ut” hävdar ägaren som nu säljer bilen för 38 000 dollar på autotraderclassics.com.
Diskutera: Vad tycker du om bilen?
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Snyggt jobbat men för att få det ännu finare så skulle de tråkiga bmw handtagen och baklamporna också bytts ut.
Som sagt , snyggt jobb, men skulle må bra av att kortas en meter framför vindrutan och få en något bättre anpassad bakdel!
Flåklypa Grand Prix - fast sämre.
Bakdelen stämmer inte och vindrutan är helt fel.
Mycket jobb för att få ihop något så smaklöst. Fram- och bakdel passar ju inte alls ihop.
Förutom vindrutan, en smakfull skapelse. Dock avstår jag köp. Ej endast pga av begränsad kreditvärdighet. Utan att platserna i vårt källargarage tyvärr inte anpassats för udda bilar.
Jag såg en a-traktor till salu på blocket en gång där framdelen var en Amazon och bakdelen en saab 99. Det var också ett intressant bygge.
Annars är nog den ovanligaste a-traktorn jag sett ett bygge på en camaro eller en trans-am (kommer inte ihåg vilket) från 70 talet med en dieselmotor långt under 100 hästar i.
Ser att Toyotas designers har varit i farten igen
Jag var tvungen att googla en sak för att kolla om jag kom ihåg rätt. Hade för mig att det gjordes Volkswagen bubblor med nån Rolls-Royce front. Det stämde. Sök på Volkswagen Rolls Royce. Snyggt var det ju inte iallafall.
Snyggaste BMWn hittills! ;)
Paginering
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.