Chevrolet som är en av huvudsponsorerna till Rosa Bandet-kampanjen skänkte fyra nya bilar till cancerfonden. Dessa bilar lottades ut i TV 3:s direktsända bröstcancer-gala.
Intresset för att vinna en Chevrolet och samtidigt bidra till cancerforskningen
var stort. TV-tittarna ringde 757 599 samtal för att delta i lotteriet med chans
att vinna en bil. Varje samtal bidrog med 8,50 till den totala potten. De fyra
bilarna: en Captiva, en Epica och en Nubira samt den helt nya och ännu ej
lanserade Chevrolet HHR som hade Sverigepremiär i programmet drog in hela 6 439
590 kronor till cancerfonden.
var stort. TV-tittarna ringde 757 599 samtal för att delta i lotteriet med chans
att vinna en bil. Varje samtal bidrog med 8,50 till den totala potten. De fyra
bilarna: en Captiva, en Epica och en Nubira samt den helt nya och ännu ej
lanserade Chevrolet HHR som hade Sverigepremiär i programmet drog in hela 6 439
590 kronor till cancerfonden.
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.