Kinesiska bilmärkets produktionsklara elsuv, M-Byte, har visats upp i Frankfurt och börjar säljas om två år.
Byton startades i Kina för blott några år sedan med höga ambitioner för den globala fordonsmarknaden. Deras första bil är en suv vid namn M-Byte, och drivs av el.
Något otippat, som faktiskt hängde med från att bilen visades som koncept 2018, är den gigantiska skärmen som dominerar hela förarmiljön. Den mäter 48-tum, och skulle skärmbehovet inte stillas där finns också en 7-tumskärm på ratten och en 8-tumsskärm mellan förare och passagerare. Infotainmentsystemet kan styras med gester pekningar eller rösten.
Något otippat, som faktiskt hängde med från att bilen visades som koncept 2018, är den gigantiska skärmen som dominerar hela förarmiljön. Den mäter 48-tum, och skulle skärmbehovet inte stillas där finns också en 7-tumskärm på ratten och en 8-tumsskärm mellan förare och passagerare. Infotainmentsystemet kan styras med gester pekningar eller rösten.
Grundversionen av M-Byte är bakhjulsdriven på 272 hästkrafter, kapabel att ta sig 36 mil på en laddning. Det finns också ett högre prissatt fyrhjulsdrivet alternativ på 408 hästkrafter med 43,5 mils räckvidd. Bilen kan snabbladdas i hastigheter upp till 150 kW.
Byton ser sin första bil som en premiumskapelse och beräknar instegspriset till 45.000 euro, innan skatt. Det skulle i så fall motsvara drygt 480.000 kronor.
M-Byte börjar säljas nästa år på hemmamarknaden Kina, vi européer får vänta tills 2021.
Diskutera: Vad tycker du om Byton M-Byte?
M-Byte börjar säljas nästa år på hemmamarknaden Kina, vi européer får vänta tills 2021.
Diskutera: Vad tycker du om Byton M-Byte?
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.